هلال احمر آذربایجان‌غربی به ۲۵ مصدوم تصادفات جاده‌ای خدمات ارایه کرد

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: در یک هفته اخیر ۱۰ تصادف در حوزه‌های عملیاتی هلال احمر رخ داده که امدادگران با حضور به موقع خود به ۲۵ مصدوم خدمات ارایه کردند.

حمید محبوبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دریک هفته اخیر تصادف‌های بسیاری در جاده‌های مواصلاتی استان رخ داده اما تعداد ۱۰ مورد آن شدید بود که در حوزه عملیاتی هلال احمر اتفاق افتاده است.

وی با اشاره تعداد مصدومان حوادث جاده ای نیز گفت: در این تصادفات چند روز اخیر چهار نفر فوت و ۲۵ نفر مصصدوم شده‌اند.

محبوبی با اشاره به مختصات تصادفات جاده‌ای گفت: کمربندی سلماس، جاده سردشت، محور سرو، جاده قوشچی، کمربندی ماکو، حیدرآباد نقده، مهاباد، بوکان و نقده نقاط حادثه خیزی بود که امدادگران هلال احمر در پنج روز اخیر در این مختصات عملیات نجات داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پس از اعلام تصادف شدید نجتگران هلال‌احمر به محل حادثه اعزام می‌شوند افزود: در زمان وقوع حادثه، امدادگران هلال احمر از نزدیکترین پایگاه امداد و نجات با واکنش سریع خود بلافاصله به محل حادثه اعزام می‌شوند.

محبوبی ادامه داد: نیروهای امدادگر پس از رهاسازی مصدومین، آنها را به مرکز درمانی انتقال داده‌اند.

هلال احمر آذربایجان‌غربی به ۲۵ مصدوم تصادفات جاده‌ای خدمات ارایه کرد

وی درخصوص میزان زمان میانی بین حادثه و تماس به هلال احمر اظهار کرد: بر اساس ۱۰۰ حادثه اخیر دقیقا پنج دقیقه و ۴۱ ثانیه زمان صرف شده است تا امدادگران هلال احمر در حوادث جاده‌ای از این حوادث اطلاع یابند تا به محل وقوع اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به زمان انجام یک عملیات تکمیلی نیز اضافه کرد: یکی از معیارهای اصلی هلال احمر در عملیات جاده‌ای دقت و سرعت است و همیشه بر آرامش امدادگران سر صحنه و انجام عملیات با دقت کافی تاکید می‌شود.

محبوبی افزود: هم اکنون میانگین‌ مدت زمان عملیات در حواث جاده‌ای استان نیز از آغاز تا پایان عملیات یک ساعت و ۲۷ دقیقه و ۵۱ ثانیه است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۲۴ پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جاده‌های آذربایجان‌غربی فعال است که به گفته مسوولان این تعداد تا پایان سال به ۳۰ پایگاه خواهد رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha