۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۷
کد خبر: 85303582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قلب یخ‌زده چلسی در خط دفاع؛ پاشنه آشیل پوچ و آبی‌های لندن

تهران- ایرنا- تیم فوتبال چلسی در ۱۳هفته سپری شده از لیگ برتر انگلیس ۲۰گل دریافت کرده است تا خط دفاعی این تیم با چالش جدی مواجه شود.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس در شرایطی هفته سیزدهم خود را پشت سرگذاشت که طی آن تیم چلسی پنجمین شکست خود را تجربه کرد تا همچنان روی نوار ناکامی قدم بردارد. شاگردان مائوریسیو پوچتینو در این فصل تنها ۴ برد کسب کرده‌اند و با ۴ تساوی و ۵ باخت در رده دهم جدول قرار دارند؛ جایگاهی که صدای اعتراض هواداران این تیم را درآورده و این اعتراض بعد از شکست چهار بر یک برابر نیوکاسل شدت هم یافته است.

اگر نگاهی آماری به وضعیت گل‌های خورده چلسی داشته باشیم، خواهیم دید که آنها شرایط به مراتب بدتری نسبت به فصول قبل دارند. آبی‌های لندن به طور میانگین در لیگ ۲۰۲۴ - ۲۰۲۳ در هر بازی ۱/۵ گل دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد وضعیت دفاعی این تیم خوب نبوده و اگر روند به همین منوال پیش برود هواداران چلسی باید خود را آماده اتفاقات به مراتب بدتری بکنند.

وضعیت چلسی آنقدر عجیب و غریب است که حتی خود پوچتینو با اذعان به شرایط بد کنونی در مصاحبه‌ای عنوان کرد که تیمش در خط دفاعی تمرکز ندارد و روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. البته او تنها خط دفاعی خود را مقصر نمی‌داند و از کل تیم به عنوان یک گروه نام برده که باید در این خصوص انسجام و اتحاد داشته باشند.

او با اشاره به شکست چهار بر یک خارج از خانه برابر نیوکاسل در هفته سیزدهم، از عملکرد ضعیف تیم خود صحبت و اشاره کرد که این بازی، یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای آبی‌های لندن بوده است. آنچه مسلم است قلب خط دفاع چلسی مشکلات بسیاری دارد،. آنها در این فصل با وجود اینکه تنها ۱۳ هفته از لیگ برتر سپری شده بیشترین آمار گل دریافتی را در طی سالیان اخیر ثبت کرده‌اند و اگر همین شرایط ادامه داشته باشد یک فصل هولناک برای آنها رقم خواهد خورد.

در دیدار با نیوکاسل اشتباه در آفسایدگیری منجر به گل اول شد. هر چند خیلی زود و روی یک ضربه ایستگاهی و با هنرنمایی رحیم استرلینگ آبی‌ها به بازی بازگشتند اما اشتباهات شاگردان پوچتینو تمامی نداشت و اشتباه در جای‌گیری و خالی ماندن مهاجم نیوکاسل،‌ کافی بود تا آنها نتیجه تساوی را دوباره با شکست عوض کنند. اشتباه مرگبار تیاگو سیلوا با ۳۹ سال و ۶۴ روز که او را به مسن‌ترین بازیکن تاریخ آبی‌های لندنی تبدیل کرده و همچنین اشتباه دوباره در آفسایدگیری، گل‌های دیگری را به ضرر چلسی ثبت کرد تا در نهایت این بازی با شکست سخت و تحقیرآمیز آنها تمام شود.

چلسی در ادامه و در هفته‌های آتی باید برابر تیم‌هایی از جمله برایتون، منچستریونایتد، اورتون، شفیلدیونایتد، ولورهمپتون، کریستال پالاس و ... قرار بگیرد و اگر پوچتینو و شاگردانش می‌خواهند از این بحران خارج شوند چاره‌ای ندارند جز اینکه روند خود را تغییر داده و امتیازهای از دست رفته را جبران کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha