۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85303449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخشدار بندرریگ: لایروبی رودخانه حله شمالی متوقف نشود

گناوه - ایرنا - بخشدار بندرریگ شهرستان گناوه گفت: پروژه لایروبی رودخانه حله شمالی نباید متوقف شود و بدون وقفه تا قبل از بارندگی مجدد ادامه داشته باشد.

"ضرغام محمدی" روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در صورتی که لایروبی ادامه نیابد در بارش‌های آینده شاهد مشکلات عدیده برای روستاییان و کشاورزان این منطقه در فصل زمستان خواهیم بود .

وی افزود: ظرفیت شهرستان پاسخگوی نیازهای پیشگیرانه مرتبط با سیلاب و بهسازی محیط روستای در معرض سیل از جمله احشام احمد نیست و ضرورت دارد ماشین آلات عمرانی از طریق ستاد مدیریت بحران استان بوشهر جهت تسریع در بهبود شرایط اعزام شوند.

بخشدار بندرریگ تصریح کرد: در بارندگی های اخیر، روستای احشام احمد به علت ظغیان رودخانه های بالادست دچار سیلاب شد و مشکلات عدیده ای برای ساکنان آن دربرداشت.

محمدی بیان کرد: در بازدید مدیرکل بحران استانداری بوشهر از روستای "احشام احمد" بخش ریگ، مسائل و مشکلات این روستا و توجه به لایروبی رودخانه حله شمالی مطرح و تاکید شد.

وی بیان کرد: مدیرکل بحران استانداری بوشهر پس از بازدید از سطح روستا و مسیر ورود سیلاب از رودخانه، دستور اعزام ماشین‌آلات جهت تسریع در امور مهار سیلاب احتمالی آینده را صادر کرد.

محمدی افزود: رودخانه حله از به هم پیوستن ۲ رود شاپور و دالکی تشکیل و در حوزه روستای بصری به ۲ شاخه شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل بروز کم‌آبی در سال‌های اخیر، رسوب‌گذاری رودخانه و تغییر نوع کشت، ذینفعان شاخه شمالی و جنوبی در تامین آب دچار مشکلاتی شده‌اند.

بخشدار بندرریگ یادآور شد: لایروبی شاخه شمالی به همت بسیح سازندگی، بند بصری از سوی شرکت آب منطقه‌ای و پایین دست تا تالاب حله نیز با همت سازمان محیط زیست استان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: با تکمیل لایروبی، عملیات اجرایی سازه تقسیم کننده آب در ۲ شاخه شمالی و جنوبی رودخانه نیز آغاز می‌شود تا شاهد بهبود شرایط تامین آب در این منطقه باشیم.

منطقه رودحله شامل ۲ حوزه شمالی و جنوبی است که شمالی آن از توابع بخش بندرریگ شهرستان گناوه و جنوبی در حوزه شهرستان بوشهر قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha