فیلم | انتقاد مسافران از وضعیت قطار کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - شماری از مسافران قطار مشهد - تهران - کرمانشاه از آنچه که کیفیت پایین خدمات و سرعت پایین قطار در این مسیر ریلی نامیدند؛ گلایه‌ دارند.

به گزارش ایرنا مسافران می گویند قطار مشهد - کرمانشاه که از نظر زمان بندی و خط سیر یکی از طولانی ترین مسیرهای جغرافیای شرق به غرب ایران و برعکس را طی می کند؛ متناسب با نیاز و انتظار مسافران طراحی و برنامه ریزی نشده است.

این قطار که در طول مسیر حرکتی خود و گذر از تهران مسافران زیادی را جابجا می کند ، فاصله حدود هزار کیلومتری مشهد به تهران را در مدت زمان ۹ تا ۱۰ ساعت طی می کند اما مسیر تهران تا کرمانشاه به طول حدود ۵۰۰ کیلومتر را هم در همین مدت طی طریق می کند که با احتساب توقف ها زمان سفر به ۲۲ ساعت افزایش می یابد.

به گفته محمد مهدوی یکی از مسافران قطار مشهد - کرمانشاه بلیت در این مسیر به سختی پیدا می شود و شاید علت آن عرضه کم بلیت در مقابل تقاضای بالا است بویژه اینکه مسافران زیادی نیز در ایستگاههای فرعی پیاده و سوار می شوند که احتمالا برای آنها هزینه در نظر گرفته شده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین قطار مشهد بعد از تهران هر چه به کرمانشاه نزدیک تر می شود سرعت آن کاهش یافته که شاید به دلیل ضعف زیرساخت ریلی منطقه غرب است.

وی خواستار افزایش کمی و کیفی قطارهای مشهد - کرمانشاه شد و تصریح کرد: این خط ریلی از حیث جابجایی زائران امامان همام بویژه امام رضا علیه السلام و امام حسین علیه السلام حائز اهمیت ویژه است.

شمار دیگری از مسافران قطار مشهد - کرمانشاه نیز با بیان اظهارات مشابه خواستار ارتقای کیفیت کوپه ها و افزایش سطح خدمات ارائه شده به مشتریان راه آهن شدند.

خبرنگار ایرنا در مراجعه حضوری به دفتر ریاست ایستگاه راه آهن کرمانشاه با در بسته مواجه شد.

خبرنگار ایرنا در پیگیری از مراجع مختلف کسب اطلاع کرد که راه آهن کرمانشاه فاقد رییس است و به لحاظ ساختار اداری نیز در سطح پایینی انجام وظیفه می کند.

هم اکنون راه آهن کرمانشاه زیر نظر اداره کل اراک در استان مرکزی است و بلیت مسیر مشهد نیز در سامانه فروش شرکت های مسافری عمدتا ظرفیت تکمیل را نشان می دهد.

گفتنی است در برنامه های توسعه ای؛ راه آهن کرمانشاه تا مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین برای اتصال به کشور عراق ادامه و توسعه خواهد یافت هرچند از نظر زمان بندی اجرا عقب ماندگی تاریخی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha