سرعت تندباد در اشنویه به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سرعت وزش تندباد در اشنویه با ورود امواج ناپایدار جوی به منطقه ۷۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نفوذ امواج ناپایدار جوی به منطقه از شب گذشته وزش تندباد در بسیاری از مناطق جنوب آذربایجان غربی شروع شده که بیشترین مقدار آن در اشنویه بود.

وی اضافه کرد: این امواج ناپایدار تا روز سه شنبه به فعالیت خود به صورت بارش باران و وزش تندباد ادامه می دهند که بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: همزمان با ورود این امواج بارشی دمای هوا بین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می کند و برخی مناطق دمای صفر درجه را تجربه خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و سلماس و ارومیه با حداقل دمای یک درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۰ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha