۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85303040
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مشارکت مردم در سرنوشت کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

گرگان- ایرنا- رییس دفتر هیات نظارت بر انتخابات گلستان گفت: مشارکت مردم به ویژه نسل جوان در سرنوشت و اداره امور کشور یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا بهمنی‌نژاد روز یکشنبه در همایش هیات‌های بازرسی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ‌ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گلستان اظهار کرد: برابر اصل ‌۶ قانون اساسی به مشارکت مردم در سرنوشت کشور توجه شده در حالی که این موضوع حتی در برخی کشورهای مدعی دموکراسی هم دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید این دستاورد مهم را برای جوانان مطرح کنیم تا آنان تحت تاثیر القائات بیگانیگان قرار نگیرند.

رییس دفتر هیات نظارت بر انتخابات گلستان به اعضای بازرسی انتخابات استان توصیه کرد: آشنایی کامل به قانون بازرسی مرتبط با برگزاری انتخابات داشته باشد.

بهمنی‌نژاد بر اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی انتخاباتی داوطلبان مجلس در راستای تلاش برای عدالت در تبلیغات تاکید کرد.

وی یادآور شد: مشارکت حداکثری، ضامن اقتدار و شکوه انقلاب اسلامی است و دشمن تلاش دارد نقاط اتکا و اقتدار نظام را مورد هدف قرار دهد.

مشارکت مردم در سرنوشت کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

دبیر هیات بازرسی انتخابات گلستان هم گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای، کلید برگزاری انتخابات پیشرو است.

سیدرضا نظری افزود: تلاش برای حضور حداکثری مردم در این صحنه یکی از تکالیف هیات بازرسی انتخابات در این موضوع بوده و باید توجه شود.

عضو هیات بازرسی انتخابات گلستان هم گفت: انتخابات اسفندماه امسال یکی از رویدادهای مهم بالندگی ایران بوده و باید تلاش کنیم که زمینه حضور حداکثری فراهم شود.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین بر هوشیاری اعضای بازرسی انتخابات طی فرصت باقی مانده تا روز برگزاری این رویداد سرنوشت ساز برای مقابله با توطئه دشمنان تاکید کرد.

مشارکت مردم در سرنوشت کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

رییس هیات بازرسی انتخابات گلستان هم گفت: هیات بازرسی انتخابات گلستان روز شمار انتخابات را رصد کرده و از ظرفیت روز شمار انتخابات استفاده کنند.

هانی محمدی افزود: وظیفه اعضای هیات بازرسی انتخابات طبق ماده ۲۸ قانون انتخابات، نظارت بر حسن جریان انتخابات است که باید این قانون به دقت اجرا شود.

وی بر رصد سامانه جامع انتخابات تاکید کرد و گفت: گلستان به عنوان نخستین استان کشور موفق شده فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات (طرح رسام ) را عملیاتی کند.

رییس ستاد انتخابات گلستان هم گفت: برگزاری انتخابات، اقدامی گروهی و تعاملی میان برگزارکنندگان بوده و باید با دقت و عمل به قانون برای حضور حداکثری تلاش کنیم.

سیدعلی مهاجر اظهار کرد: این کار نتیجه هم‌افزایی اعضای پنج کمیسیون ستاد انتخابات، امنیت، هیات نظارت شورای نگهبان، هیات بازرسی و پیشگیری و تخلفات انتخاباتی است.

وی تاکید کرد: باید تا پایان برگزاری انتخابات به جمله امیرالمومنین که هر آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسندید عمل شود.

وی بر رعایت قانون و اصل وحدت و رازداری برگزارکنندگان انتخابات تاکید کرد و گفت: استفاده از تجربه انتخابات گذشته برای ایجاد شرایط خوب و مشارکت حداکثری بیشتر توجه شود.

دادستان مرکز استان گلستان هم گفت: اقدامات برگزاری انتخابات باید در چارچوب قانون بوده و مجری قاتون انتخابات باید به نص قانون عمل کند.

محمود اسپانلو وظیفه بازرسان انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: باید بازرسان با انگیزه و علاقمند و متعهد به وظیفه محوله یعنی نظارت بز انتخابات عمل کرده و به موقع گزارش شود.

وی از تشکیل شورای پیشگیری جرایم تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان خبر داد و افزود: تاکنون هشت نشست این شورا برگزار شده و شعبه‌های رسبدگی به تخلفات انتخاباتی نیز فعال است.

اسپانلو، قوانین انتخاباتی و فعالیت تبلیغاتی را در حوزه‌هایی از جمله تبلیغات داوطلبان، تخلفات انتخاباتی تشریح کرد و گفت: با نظارت درست، مجلس مقتدر داشته باشیم.

وی با اشاره به این که گلستان دارای تنوع قومی و مذهبی است، گفت: باید در این انتخابات خیلی مراقبت شود تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha