۱۷۶۵ نفر در سازمان بهزیستی استخدام می‌شوند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به دریافت یک هزار و ۷۶۵ نفر سهمیه استخدامی برای ادارات شهرستانی، استانی، شیرخوارگاه‌ها و مراکز اورژانس اجتماعی گفت: اتفاقات خوب، اثربخش و امیدآفرین در حوزه نیروی انسانی سازمان بهزیستی می‌تواند نویدبخش خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به جامعه هدف باشد.

به گزارش ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، علی محمد قادری با اشاره به فرصت بی‌سابقه استخدام و همکاری در سازمان بهزیستی از طریق ثبت‌نام در آزمون استخدامی فراگیر گفت: جذب نیروها به تعداد مطلوب در سازمان بهزیستی برای نخستین بار با همکاری و همراهی جدی سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام آزمون استخدامی با یک هزار و ۷۶۵ ظرفیت استخدامی در مشاغل اختصاصی سازمان بهزیستی کشور صورت می‌گیرد و سهمیه سه درصد افراد دارای معلولیت نیز در آن لحاظ شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: این آزمون برای مشاغل کارشناس امور بهزیستی، کارشناس امور توانبخشی و کودکیار از امروز پنجم آذر در یازدهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور آغاز و تا ۱۳ آذر ادامه دارد.

قادری درباره تاریخ این آزمون گفت: تاریخ برگزاری آزمون کتبی ۸ دی سال جاری و تاریخ اعلام نتیجه آزمون یاد شده اواخر دی است.

وی در زمینه اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت گفت: برنامه‌ریزی لازم برای نخستین آزمون ویژه برای جذب ۴۰۳۳ فرد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرفته که در سال جاری ثبت‌نام این آزمون نیز شروع و زمان ثبت‌نام این آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد. علاقه‌مندان برای جذب در سازمان بهزیستی و شرکت در آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی می توانند در سایت آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir ثبت نام کنند.

قادری یادآور شد: اساس کار بهزیستی مبتنی بر طرح های تحولی، بهره‌وری در کارها، بهبود فرایندها، حذف اقدامات بیهوده و تبدیل سازمان به ساختاری حرفه‌ای و چابک برای پیشبرد اهداف و روان سازی خدمات آن است.

بیشتر بخوانید

افراد دارای معلولیت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی شرکت کنند

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار دارای عضو معلول به بهزیستی مراجعه کرده اند که این جمعیت شناور است و خدمات دریافت می‌کنند.

در سال‌های گذشته ۱۰ آزمون فراگیر استخدامی توسط سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد که سه درصد سهمیه معلولان از دستگاهها کسر و به جذب معلولان اختصاص می‌یافت اما پس از بررسی‌ها توسط بهزیستی و سازمان امور اداری و استخدامی مشخص شد،فقط در یک سوم این سهمیه‌ها در ۱۰ سال گذشته استخدام صورت گرفته است.

از حدود ۵۶۰۰ سهمیه استخدامی که در ۱۰ سال گذشته به دستگاه‌های اجرایی اختصاص یافته بود، ۱۶۰۰ نفر دارای معلولیت در دستگاه ها جذب شدند.

سازمان بهزیستی کشور، تعداد افراد تحصیل کرده دارای معلولیت فاقد شغل را ۱۹ هزار و ۷۲۵ نفر برآورد کرده است. از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر زن و ۹ هزار و ۴۹۱ نفر از معلولین بیکار، مرد هستند و از نظر سنی ۵۶۳۰ نفر زیر ۳۰ سال، حدود هشت هزار نفر بین ۳۰ تا ۴۰ سال، جویای کار هستند.

بیشترین رشته‌هایی که معلولان بیکار در آن وجود دارند، رشته‌های حسابداری، روانشناسی، حقوق و علوم کامپیوتر، مدیریت، زبان و ادبیات فارسی و علوم تربیتی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha