۵ آذر ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85302916
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هواشناسی گیلان هشدار نارنجی صادر کرد

۵ آذر ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبر: 85302916
هواشناسی گیلان هشدار نارنجی صادر کرد

رشت - ایرنا - هواشناسی گیلان نسبت به ورزش باد گرم شدید تا خیلی شدید در این استان هشدار نارنجی صادر کرد.

سمانه نگاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: وزش باد جنوبی و بادگرم شدید تا خیلی شدید تا پایان فردا (دوشنبه) مناطق مختلف گیلان به ویژه دامنه‌ها و ارتفاعات را فرا می‌گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به هشدارها برای پیشگیری از حوادث ناشی از وزش باد گرم اضافه کرد: از برافروختن آتش در باغات مزارع و عرصه‌های منابع طبیعی باید خودداری شود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: بررسی استحکام و پوشش سازه‌های گلخانه‌ای و موقتی، احتیاط لازم در زمان هرگونه عملیات محلول پاشی و سمپاشی در زمان وزش باد و محافظت از نهال‌های جوان در مقابل وزش باد انجام شود.

وی با بیان اینکه در این مدت دما بین چهار تا هشت درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، اظهار کرد: اسب وونی تالش با ۱۰ درجه سلسیوس خنک ترین و ازبرم سیاهکل با ۲۷ درجه گرمترین مناطق استان گیلان در ۲۴ ساعت گذشته بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۵ درجه و رطوبت زیر ۲۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: دریا امروز با بیشینه ارتفاع موج ۷۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی گاهی نامناسب است اما فردا با ارتفاع موج تا ۱.۵ متر نامناسب است.

وی اظهار کرد: از اواخر وقت دوشنبه با ورود جریانات شمالی، وزش باران در مناطق مختلف گیلان و بارش برف در ارتفاعات استان پیش بینی شده‌است.

آماده باش نیروهای یگان حفاظت و قرق بانان

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز با اشاره به آتش سوزی اراضی جنگلی در پی وزش باد گرم طی یک هفته اخیر، از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی و مراتع خودداری کنند.

سیدمازیار رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با افزایش دما و وزش باد گرم شاهد خشک شدن پوشش گیاهی در عرصه‌های جنگلی و مراتع هستیم که بی احتیاطی در افزوختن آتش موجب حریق در این اراضی خواهد شد از اینرو ضروریست تا مردم به هشدارها توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان مبنی بر وزش باد گرم، نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و قرق بانان آماده باش هستند.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

هواشناسی گیلان پیش از این نسبت به وزش باد جنوبی هشدار زرد داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha