۶ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 2303
کد خبر: 85302912
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: حوزه گردشگری دالاهو مورد بی مهری قرار گرفته است
نمایی از شهر دالاهو

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار دالاهو با تصریح بر اینکه حوزه گردشگری این شهرستان مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت: انتظار داریم دستگاههای متولی در ارتقای شاخص‌ها و زیرساخت‌های منطقه برای جذب گردشگر اهتمام بیشتری داشته باشند.

مسعود محنتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه در زمینه ارتقای شاخص‌ها و زیرساخت‌های شهرستان دالاهو رضایت بخش نبوده است.

وی اضافه کرد: با وجود هزینه‌ فراوان و اختصاص اعتبار از محل منابع ملی و کمیته برنامه‌ریزی دالاهو طی ۱۰ سال گذشته؛ تغییر چشمگیری در سراب کرند غرب، سراب شالان و منطقه تفریحی ژالگه این شهرستان ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه اجرای غیراصولی کار در طرحهای یاد شده باعث بروز صدماتی شده‌ است، افزود: امسال نیز از محل منابع کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دالاهو مبلغ یک میلیارد تومان برای ساماندهی سراب کرندغرب مصوب و به شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه ابلاغ شد.

وی ادامه داد: کارهای قبلی صورت گرفته به علت ضعف خدمات زیربنایی نظیر آب، برق، روشنایی و فضای سبز با استقبال مواجه نشده است و ضرورت دارد شرکت توسعه گردشگری کوتاهی صورت گرفته را جبران کند.

فرماندار دالاهو با برشمردن برخی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهرستان بیان کرد: سدهای زمکان و آزادی، سراب کرند غرب، سراب شالان، سراب قلعه زنجیر، منطقه گردشگری ژالگه و منطقه تفریحی ناودار جذابیت خوبی برای گردشگران دارد.

محنتی گفت: همچنین روستاهای گردشگری و اماکن تاریخی، وجود صنایع دستی و استاد کاران ماهر و زبردست در زمینه تنبورسازی و چاقوسازی دالاهو را به یکی از نقاط گردشگری و قطب تولید صنایع دستی استان کرمانشاه تبدیل کرده است.

پیشینه تاریخی شهرستان دالاهو

به گزارش ایرنا، پژوهش‌های باستان شناسی نشان می‌دهد شهرستان دالاهو با قابلیت‌های طبیعی سکونتگاهی مناسب برای استقرار دائم و موقت اقوام و فرهنگ‌های گوناگون در طول تاریخ بوده است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته سابقه سکونت در این منطقه به عصر پارینه سنگی میانی و حدود ۳۰ هزار سال پیش برمی‌گردد؛ از هفت هزار سال پیش در دشت کرند شواهد کشاورزی و دامداری مشاهده شده که نشانگر نوعی تغییر در شیوه زندگی و افزایش جمعیت است.

همچنین در ادوار مختلف تاریخ دالاهو دارای اهمیت راهبردی از جمله قرارگیری بر سر راه جاده ابریشم به عنوان مسیر ارتباطی شرق و غرب جهان باستان و تسلط بر تنگه مهم و حیاتی پاتاق به عنوان دروازه ورود به فلات ایران بوده است.

مجموعه تاریخی قلعه یزدگرد به عنوان بزرگترین مجموعه بجا مانده از دوران اشکانی با تزیینات زیبا به عنوان نگینی بر پیشانی این سرزمین نشان از اهمیت منطقه دالاهو دارد.

مقاومت مردم دالاهو در کنار دیگر ایلات و عشایر منطقه در مقابل هجوم نیروهای بیگانه و همچنین دفاع مقدس نیز زبانزد است.

شهرستان دالاهو با یک هزار و ۹۳۰ کیلومتر مربع وسعت حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha