۴ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85302709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوئیس: در بلندمدت از اوکراین حمایت خواهیم کرد

۴ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۶
کد خبر: 85302709
سوئیس: در بلندمدت از اوکراین حمایت خواهیم کرد

تهران-ایرنا- رئیس جمهور سوئیس در نشستی مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بر حمایت کشورش از کی‌یف در بلندمدت تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، طبق بیانیه منتشر شده در وب‌سایت دولت سوئیس، آلن برست، رئیس جمهور سوئیس که امروز (شنبه) به کی‌یف سفر کرده است، در دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تعهد کشورش برای حمایت از اوکراین در بلندمدت را اعلام کرد.

برست که برای شرکت در یک نشست بین المللی در مورد امنیت غذایی به میزبانی اوکراین به کی‌یف سفر کرده است، تاکید کرد که کشورش حاضر است در بحران‌های متعدد و طولانی مدت از اوکراین حمایت کند.

بعد از این نشست زلنسکی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و نوشت: در گفت‌وگو با رئیس جهور سوئیس موضوعاتی از جمله پاکسازی مین، پیشنهادهای صلح و استفاده از سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه نیز مورد بحث قرار گرفت.

سوئیس قبلاً گفته بود که حدود ۷.۵ میلیارد فرانک از دارایی های روسیه را مسدود کرده است.

برست در سفرش به اوکراین از یادبود کشته شدگان دوران جنگ جهانی دوم هم بازدید کرد.

وی همچنین گفت که سوئیس کمک‌های بیشتری به اوکراین ارسال خواهد کرد که از جمله آنها می‌توان به ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۶ ماشین آتش‌نشانی اشاره کرد.

سوئیس بر خلاف قانون اساسی خود مبنی بی‌طرفی در تمام جنگ‌های دنیا، از تحریم‌های اروپایی ضدروسی حمایت کرده و بارها کمک‌های غیرنظامی به اوکراین ارسال کرده است. مقامات دولتی این کشور می‌گویند کمک‌های این کشور به اوکراین تنها شامل ابزارهای غیرنظامی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha