چندین کشور اتحادیه اروپا در تلاش برای کاهش بسته تحریمی آتی علیه روسیه

تهران-ایرنا- تارنمای بلومبرگ به نقل از افرادی آگاه گزارش داد که تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا طرح پیشنهادی این بلوک برای اعمال سخت‌گیری بیشتر در دور زدن تحریم‌های روسیه از طریق کشورهای ثالث را تضعیف کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، به گفته منابع بلومبرگ، چندین نماینده دیپلماتیک از کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا نگرانی‌های متعددی را درباره قانونی و قابل اجرا بودن پیشنهادات این بلوک که شامل ممنوعیت صادرات مجدد کالاهای مهم به روسیه و جریمه‌هایی برای تخلفات [احتمالی] است را ابراز کردند.

این دولت‌ها همچنین می‌خواهند گستره بندهای احتمالی و فهرست کالاهایی که تحت پوشش این اقدام پیشنهادی قرار می‌گیرند را محدود کنند و از سوی دیگر نگران هستند که مزیت‌های رقابتی شرکت‌های اروپایی [در پی اعمال ممنوعیت‌های شدید بیشتر برای صادرات مجدد به روسیه] از بین برود.

به گفته منابع بلومبرگ، سایر کشورهای عضو از جمله کشورهای بالتیک نیز از این پیشنهادات حمایت می‌کنند.

اورسولا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پیشتر در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشته بود: به زودی بسته دوازدهم تحریم‌ها با فهرست‌بندی‌های جدید، ممنوعیت‌های جدید واردات و صادرات، اقداماتی برای تشدید سقف قیمت نفت و برخورد سخت‌گیرانه‌تر در دور زدن تحریم‌ها را مطرح می‌کنیم.

کمیسیون اروپا در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی دوازدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را که مذاکرات آن بین کشورهای اتحادیه اروپا درجریان است، اعمال کند.

کانادا و اتحادیه اروپا نیز به تازگی با صدور بیانیه‌ای از توافق بر سر تقویت و تشدید همکاری‌ها میان خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه خبر دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha