اعلام آمادگی هلال احمر برای انتقال تجربیات در زمینه مدیریت مهاجران

تهران - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به تداوم فعالیت‌های هلال احمر در حوزه حمایت از پناهندگان گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در حوزه پناهندگان و مهاجرین همکاری و هم افزایی داشته باشد و تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند روز شنبه در دیدار با لالینی ویراسامی، رییس سازمان بین المللی مهاجرت در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز نهادهای بین‌المللی نگاهی سیاسی به مساله پناهندگان و مهاجرین دارند و رویکردی عادلانه در این رابطه اتخاذ نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دیدار درباره چالش‌های بین‌المللی حوزه پناهندگان رایزنی و گفت‌وگو شد، افزود: با وجود این، هلال احمر و تمامی ارکان جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را به پناهندگان و مهاجران ارائه دهند. نمونه بارز این امر را می‌توان در خدماتی مشاهده کرد که به پناهندگان افغانستانی ارائه می‌شود.

کولیوند ادامه داد: امروز خدماتی همچون شهروندان ایرانی در حوزه بهداشتی، درمانی، اجتماعی و فرهنگی به پناهندگان افغانستانی ارائه می‌شود و هیچ تبعیضی در این حوزه قائل نمی‌شویم. به همین علت می‌توان گفت که خدمات ارائه شده به پناهندگان در ایران، نظیری در جهان ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: این اقدامات بدون هیچ چشمداشتی انجام و صرفا نگاه انسانی و بشردوستانه در این عرصه مورد توجه است. این در حالی است که سایر کشورها، بودجه‌های فراوانی برای کمک به پناهندگان از سازمان‌های بین المللی دریافت می‌کنند اما خدماتی مشابه ایران به مهاجرین ارائه نمی دهند.

اعلام آمادگی هلال احمر برای انتقال تجربیات در زمینه مدیریت مهاجران

ایران میزبان میلیون‌ها مهاجر و پناهنده است

رییس سازمان بین‌المللی مهاجرت در ایران با قدردانی از خدمات ارائه شده به پناهندگان افغانستانی، گفت: ایران میزبان میلیون‌ها مهاجر و پناهنده است که مدیریت و ساماندهی این حوزه بسیار دشوار است اما با وجود این، رفتار مناسبی با مهاجرین انجام می‌شود.

لالینی ویراسامی افزود: ما نیز به عنوان یک نهاد بین‌المللی در این عرصه به کمک هلال احمر خواهیم آمد زیرا اهداف مشترکی میان ما وجود دارد و تلاش خواهیم کرد تا با یک همکاری مطلوب، از آلام و سختی‌های پناهندگان بکاهیم.

ویراسامی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا این کمک‌ها و خدمات بی‌نظیر ایران به پناهندگان را به جهانیان معرفی کنیم تا رویکردها در این حوزه متفاوت شود و ایران به عنوان کشوری پیشرو و موفق در حوزه مدیریت پناهندگان معرفی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha