ماجرای درگیری در مسابقات فوتبال جوانان فارس در نورآباد ممسنی چه بود ؟
درگیری در فوتبال فارس

شیراز-ایرنا- هنگام برگزاری دیدار تیم های تاج نور ممسنی و پارس گستر شیراز در چارچوب مسابقات لیگ برتر جوانان که به میزبانی شهرستان ممسنی از توابع استان فارس برگزار شد بین شماری از بازیکنان و هواداران دو تیم درگیری به وجود آمد که منجر به مجروح شدن چند نفر گردید، ضمن اینکه این چالش ها گاه در شهر های دیگر فارس  هم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌حواشی و درگیری در فوتبال کشور چه در سطح لیگ برتر و چه دیگر دستجات در اکثر شهرها فراوان دیده می شود و این پایان ماجرا نیست چرا که پس از آن هم به شبکه های اجتماعی کشیده می شود و هرکس هم نظری می دهد که بیشتر جنبه حمایتی خاص دارد و اکثرا از مظلومیت خود می گویند.

دنبال مقصر بگردیم شاید به مقصود نرسیم

اینکه دنبال مقصر بگردیم شاید به مقصود نرسیم و اینگونه چالش ها نیاز به آسیب شناسی و کند و کاو بیشتری دارد هر چند در فوتبال سایر کشورها هم این چالش ها و درگیری ها وجود دارد.

براساس این گزارش، ‌اخیرا بین تیم های آرژاِنتین و برزیل در مرحله مقدماتی رقابت ها جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی برزیل برگزار شد درگیری خونینی رخ داد و صحنه های دلخراشی که قابل تامل است، به وجود آمد.

فلسفه فوتبال لذت بردن تماشاگران است

هرچند فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا)‌ جریمه هایی برای تماشاگران و تیم های خاطی اعمال می کند اما این پرسش مطرح می شود که چرا آشوب ها تمام شدنی نیست ؟ و چرا محرومیت تماشاگران و ‌جریمه تیم ها هم تاکنون کارساز نبوده است.

برای برون رفت چه باید کرد؟

به نظرمی رسد باید فکراساسی برای این معضل که بیشتر دررشته فوتبال در ایران وجود دارد، کرد، چرا که فلسفه وجودی فوتبال لذت بردن تماشاگران است و اگر قرار است خونی از بینی کسی جاری شود، بهتر است آن را برای مدتی تعطیل و با استفاده از نظر کارشناسان و استخوان خورد کرده های این رشته پرطرفدار برایش طرحی نو درانداخت ضمن اینکه زیر ساخت های فوتبال هم مشکل اساسی دارد.

مسئولان تیم ها و فوتبال فارس چه گفتند؟

رییس هیات فوتبال شهرستان ممسنی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ضمن محکوم کردن اینگونه رفتارها در فوتبال گفت:‌ بازی مشکل خاصی نداشت و داوران هم به رختکن رفتند اما یکی از اولیای تیم میهمان به نورآبادی ها توهین کرد و سپس شماری از تماشاگران حاضر در ورزشگاه نسبت به این امر معترض شدند.

سید ابوالحسن موسوی ادامه داد: این ماجرا با دخالت نیروهای انتظامی پایان یافت و افرادی هم شناسایی و جهت بازجویی فرا خوانده شدند.

فوتبال نور آباد مشکل زیر ساختی دارد

وی اضافه کرد: شهرستان ممسنی مهد استعداد های فوتبال است که هم اینک تعدادی زیادی ازاین شهرستان در تیم های مختلف و مطرح لیگ برتر و تیم های ملی بازی می کنند اما از نظر زیر ساخت های این رشته با مشکل اساسی مواجه هستیم.

موسوی تاکید کرد:‌ چمن این ورزشگاه سالهاست با مشکل مواجه است، ‌ورزشگاه سکوهای درست حسابی برای تماشاگران ندارد .

وی ادامه داد : اگر رختکن برای تیم ها وجود داشت دیگر شاهد این نبودیم که درگیری به وجود آید چرا که بازیکنان تیم ها ناگزیرهستند در کنار زمین لباس بپوشند البته این مشکل در اکثرشهرهای فارس دیده می شود.

رییس هیات فوتبال نورآباد اشاره کرد:‌ پرونده این ماجرا توسط نیروهای انتظامی و مراجع قضایی در دست بررسی است.

ماجرای درگیری در مسابقات فوتبال جوانان فارس در نورآباد ممسنی چه بود ؟
در گیری در فوتبال فارس

بازی روال عادی خود را طی می کرد و مشکل نداشتیم

مدیر باشگاه پارس گستر شیراز هم به خبرنگار ایرنا گفت: بازی روال عادی خود را طی می کرد و ما مشکلی نداشتیمٰ، داور هفت دقیقه وقت اضافه گرفت اما درهمین حین یکی از تماشاگران ( جیمی جامپ)‌ به زمین آمد و بازی دچار وقفه شد و از هفت دقیقه ۲ دقیقه لحاظ شد، داور چهارم و ناظر بازی ( کشاورز) که اهل فیروز آباد است از داور وسط خواست که جو خوب نیست بهتر است بازی تمام شود.

فرجام هوشیار ادامه داد: پس از اینکه داوران به رختکن رفتند اولیای یکی از بازیکنان گفت، دارند توهین می کنند، بهرحال بین آنها بحث به وجود آمد و سپس تعداد زیادی هواداران و بازیکنان تیم میزبان هجوم آوردند و دو نفر از بازیکنان ما بر اثر پرتاب اشیا، آسیب دیدند .

وی اضافه کرد:‌ ضمن اینکه نیروهای انتظامی تعدادشان کم بود اما بعدا زیاد شدند و ما با محافظ برای حفظ امنیت راهی کلانتری شدیم و مقامات قضایی و امنیتی برای روشن شدن مساله ورود کردند.

هوشیار بیان کرد:‌ طبق قوانین فیفا فدراسیون‌ها تیم های میزبان وظیفه تامین امنیت تیم میهمان، داوران ودست اندرکاران را بر عهده دارندضمن اینکه نیاز است نیرو های انتظامی بیشتری به هنگام برگزاری مسابقات در ورزشگاه ها حضور یابند.

خیالتان راحت حقی از کسی ضایع نخواهد شد

رئیس کمیته انضباطی هیات فوتبال فارس هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت :‌ روز گذشته وقتی این اتفاق افتاد توسط کمیته مسابقات گزارش دریافت کردم.

نادر اسماعیلی ادامه داد:‌ تنها کاری که ابتدا انجام دادیم طبق قانون دستور موقت صادر شد فعلا تیم های نورآباد از میزبانی محروم هستند چرا که بر اساس قانون شرایط برگزاری یک مسابقه را باید تیم های میزبان تامین کنند.

این کارشناس حقوقی تاکید کرد: قطعا این ماجرا نیاز به بررسی بیشتری دارد، از دست اندرکاران و کادر فنی تیم ها و همچنین نیروهای انتظامی و قضایی خواسته ایم مستندات و گزارش خود را ارایه دهند و پس از دیدن فیلم ها خیالتان راحت حقی از کسی ضایع نخواهد شد و برایمان فرق نمی کند در کدام ورزشگاه و کدام شهر ستان این اتفاق رخ می دهد.

اسماعیلی ادامه داد:ما باید پس از بررسی مستندات رایی که صادر می کنیم بتوانیم از آن دفاع کنیم.

دستور موقت در ۲ شهرستان دیگر فارس صادر شده است

رییس کمیته انضباطی هیات فوتبال فارس گفت:‌ از این دست اتفاق ها در داراب و گراش رخ داده است و برای آنها هم دستور موقت مبنی بر محرومیت از میزبانی صادر شده است تا به روزی برسیم که دیگر شاهد اینگونه حرکات ناشایست نباشیم.

اسماعیلی بیان کرد:‌ ضمن اینکه در لیگ برتر فوتبال کشور هم شاهد ناهنجاری‌هایی هستیم اما دلیل نمی شود که مثلا در تهران چنین اتفاقی افتاده در فارس اشکال ندارد، این ها را ما نمی خواهیم.

او با اظهار اینکه مشکلات صرفا مخصوص تیم ها نیستندٰ، اظهار کرد:‌ مشکلات زیر ساختی وجود دارد ابتدا باید فرهنگ سازی شود دوم اینکه زیر ساخت های فوتبال در فارس این است که ورزشگاه کامل نداریم و مشکلات امنیتی ورزشگاه ها باید بر طرف شود تا کمتر شاهد این اینگونه رفتارها باشیم.

اسماعیلی افزود:‌ با وجود مشکلات اقتصادی تیم داری کردن سخت است اما باید یاد بگیرند که مسایل اخلاقی را در ورزش رعایت کنند ضمن اینکه باید فرهنگ سازی شود.

به گزارش ایرنا ،دیدار تیم های تاج نور شهرستان ممسنی و پارس گستر شیراز در رقابت های فوتبال برتر جوانان فارس که در ورزشگاه شهر نورآباد مرکز شهرستان ممسنی برگزار شد با نتیجه یک بر صفر به سود پارس گستر پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha