۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85302429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل زیرساخت‌های خراسان جنوبی حاصل نگاه انقلابی است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت‌: تکمیل زیرساخت‌های استان در دولت سیزدهم حاصل نگاه انقلابی و اقدام جهادی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی استان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی که با موضوع بررسی مشکلات بخش کشاورزی انجام شد افزود: مهمترین اقدامات زیربنایی گازرسانی به استان مربوط به دولت‌های نهم و دهم است و بعد از هشت سال مجدد در دولت سیزدهم با اجرای طرح انتقال گاز از دوراهی دشتک به نهبندان رینگ این زیرساخت تکمیل می‌شود که حاصل نگاه ویژه جریان انقلابی است.

وی گفت: برای پروژه انتقال گاز از دوراهی دشتک زابل به خراسان جنوبی ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی در نظر گرفته شده که ۲ برابر بودجه عمرانی استان است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات مطرح شده در مورد پژوهشکده انار فردوس اظهار داشت: برای تعیین تکلیف این موضوع باید جلسه ای با محوریت معاونت عمرانی استانداری، نماینده وزارت علوم، فرماندار و جهاد کشاورزی برگزار شود تا بتوان آن را از حالت فعلی خارج کرد.

وی افزود: تعیین تکلیف پروژه نیمه تمام هتل کویر بیرجند هم روند خوبی دارد و در این زمینه رایزنی‌هایی با تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری انجام شده لذا به مزایده گذاشته شده و بخش خصوصی یا شهرداری برای اجرای آن وارد عمل خواهد شد.

قناعت با اشاره به اینکه انتقادات باید با نگاه مثبت و سازنده باشد گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نخبگان جامعه باید بسیاری از مسائل را به شکل مطلوب برای مردم تبیین کنند.

وی در ادامه به دستاوردهای برگزاری جشنواره‌ها در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: جشنواره محصولات کشاورزی یکی از راه حل‌ها برای رفع مشکلات این بخش است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از ضعف‌ها این است که ورود سرمایه گذار به شهرهای کم برخوردار ضعیف بوده لذا باید برای جذب سرمایه گذار همکاری بیشتری بین شوراها و دولت انجام شود زیرا از موضوعات کلیدی استان است.

وی گفت: باید از حداکثر توان نیروهای موجود در مجموعه جهاد کشاورزی بهره گرفت تا حضور در روستاها بیشتر شود.

قناعت بر نظارت جدی جهاد کشاورزی در مورد تسهیلات خرید توافقی تاکید کرد و گفت: مسئله سوخت ادوات کشاورزی هم باید به شکلی مدیریت شود که بتوان گزارشی از صرفه جویی آن ارائه داد.

وی افزود: جهاد کشاورزی با روسای شوراها در ۱۱ شهرستان جلسه برگزار کند و به همه درخواست‌های مردمی تخصصی تر رسیدگی شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای برنامه ریزی باید نقطه ایده آل را مد نظر داشت اما در گزارش‌گیری به وضعیت قبل هم توجه کرد تا معاندان با ترسیم تصویری از نقطه ایدآل در راستای زیر سوال بردن عملکردهای نظام موفق نشوند.

وی ادامه داد: در جهاد کشاورزی استان شاهد اتفاقات خوبی هستیم اما گام بعدی باید جدی تر برداشته شود.

قناعت گفت: هر شورای شهر برای شهر خود باید سنگ تمام بگذارد و موفقیت‌ها را به دید الگوبرداری دنبال کنند.

تکمیل زیرساخت‌های خراسان جنوبی حاصل نگاه انقلابی است

رئیس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی هم در این نشست یکی از مشکلات بخش کشاورزی را تسهیلات مطرح کرد و گفت: انتظار است که پرداخت تسهیلات کم بهره به کشاورزان مد نظر قرار گیرد تا شاهد بهره وری بیشتر این بخش باشیم.

محمدرضا حاجی آبادی افزود: رئیس جمهور در دولت سیزدهم نگاه ویژه به شوراهای اسلامی دارد اما در مدیران استانی چنین دیدگاهی دیده نمی‌شود.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ راهبردهای میان مدت و سیاست‌های عملیاتی در بخش کشاورزی گفت: ناپایداری منابع کشاورزی، بالا بودن هزینه مبادله، نبود کفایت سرمایه گذاری و بالا بودن نرخ تسهیلات از جمله مشکلات این بخش است که باید به آن توجه شود.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی به مسئله تعادل نداشتن سفره‌های آب زیرزمینی در استان اشاره کرد که حاصل خشکسالی‌هاست و افزود: تغییرات اقلیمی هم بر کشاورزی استان اثر گذاشته لذا هزینه‌های تمام شده تولید در این بخش بالا است.

وی عنوان کرد: باید شناسنامه کشاورزی روستا از طریق مراجع علمی تعیین شود تا از این طریق بتوان در راستای تولید محصولات راهبردی گام برداشت.

حاجی آبادی ورود دولت سیزدهم به اجرای طرح انتقال آب را امید بخش دانست و گفت: همچنین باید با تسهیل سرمایه گذاری در بخش فرآوری از خام فروشی جلوگیری کرد.

مرمت قنوات، تسریع در اجرای طرح‌های آبیاری نوین، تعیین تکلیف پژوهشکده انار فردوس، تسریع در تعیین مدیر دانشگاه فرهنگیان این شهرستان، لزوم مشخص شدن کشت جایگزین انار به دلیل کاهش تولید و کیفیت این محصول، حمایت از کشاورزی در خرید و نصب تجهیزات چاه‌های آب، توجه به نژاد بز کرکی در سربیشه، ورودی جدی به فرآوری زرشک و معرفی آن در عرصه‌های بین المللی از مهمترین موضوعات مطرح شده توسط روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها در این نشست سه ساعته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha