هوش مصنوعی با دست فرمان پوتین

تهران- ایرنا- رییس جمهور روسیه معتقد است نباید به غرب اجازه داد تا انحصار فناوری هوش مصنوعی را به دست آورد و در همین راستا اعلام کرده است که به زودی نسخه‌ای جدید از استراتژی ملی توسعه هوش مصنوعی در این کشور تصویب خواهد شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا و به نقل از economictimes.indiatimes.com، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه هشدار داد که نباید به غرب اجازه داد تا در حوزه هوش مصنوعی (AI) انحصار ایجاد کند و گفت که استراتژی بسیار بلندپروازانه روسیه برای توسعه هوش مصنوعی به زودی تصویب خواهد شد.

چین و ایالات متحده و همچنین کشورهایی مثل بریتانیا و فرانسه، پیشتاز توسعه هوش مصنوعی هستند که بسیاری از محققان و رهبران جهانی فکر می‌کنند جهان را متحول کرده و جامعه را به شیوه‌ای شبیه به معرفی رایانه‌ها در اواخر قرن بیستم می‌رساند.

مسکو همچنین جاه‌طلبی‌هایی برای تبدیل شدن به یک قدرت هوش مصنوعی دارد، اما تلاش‌هایش به دلیل جنگ در اوکراین که باعث شده بسیاری از دانشمندانِ بااستعداد، روسیه را ترک کنند و تحریم‌های غرب که مانع واردات فناوری پیشرفته به این کشور شده، به عقب افتاده است.

هوش مصنوعی با دست فرمان پوتین

پوتین در یک کنفرانس هوش مصنوعی در مسکو در کنار ژرمن گرف، مدیرعامل شرکت Sberbank، گفت که تلاش برای ممنوعیت هوش مصنوعی غیرممکن است و هشدار داد که خطرناک و غیرقابل قبول است که به پلتفرم‌های غربی اجازه دهیم انحصار فناوری هوش مصنوعی را به دست آورند.

پوتین در این کنفرانس گفت: در آینده بسیار نزدیک، به عنوان یکی از اولین گام‌ها در این حوزه، نسخه‌ای جدید از استراتژی ملی توسعه هوش مصنوعی تصویب خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که استراتژی جدید، تغییرات قابل توجهی از جمله «توسعه تحقیقات بنیادی و کاربردی در زمینه هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبان بزرگ» را ایجاد خواهد کرد.

به گفته پوتین، در چنین شرایطی روسیه نیاز به ایجاد تغییرات قانونی و سرمایه گذاری برای تشویق توسعه هوش مصنوعی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha