مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد: رسانه‌ها نقش مهمی برای امیدآفرینی دارند

یزد _ ایرنا _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه دشمنان سعی دارند یاس و ناامیدی را در جامعه رواج دهند، گفت: اصحاب رسانه در این زمینه نقش مهمی دارند تا بتوانند با انعکاس واقعیت ها و حقایق، توطئه‌های آنها را خنثی و امید آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا " احسان عابدی" روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: چند سالی است که تمرکز دشمن القا کردن ناامیدی است تا آینده کشور در افکار عمومی ناامید تلقی شود.

وی اظهار کرد: رسانه ها در این زمینه نقش پررنگ دارند و باید ظرفیت ها و توانمندی کشور در زمینه های مختلف را انعکاس دهند هرچند تلاش دشمن سعی در پوشاندن این مسائل است و هر چه اتفاق در ایران رخ می دهد آنها را ناخوشایند و تلخ نشان می دهد.

عابدی افزود: دشمنان با کوچکترین اتفاق تلخ و منفی از آن یک غول می سازند و سیاه نمایی می کنند و به صورت هماهنگ و سازمان یافته منتشر می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین نقاط مثبت را در کشور کوچک نشان می دهند و هدف آنها ناامیدی است که در این برهه، رسانه باید امید آفرینی کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف در استان گفت: جشن بین المللی قصه گویی و جشن بین المللی کودک و نوجوان در سال جاری در استان برگزار می شود؛ همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۷۰ رویداد شعری در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه زیرساخت های فرهنگی اتفاقات خوبی رخ داده است و اکنون مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان های استان در حال ساخت است؛ تالار مرکزی یزد نیز بعد از یک دهه و فاز دوم مجتمع فرهنگی امام علی (ع) نیز در سالجاری به بهره برداری می رسد.

عابدی گفت: در برنامه داریم تسهیلات قابل توجهی همچون سال گذشته در راستای حمایت از اصحاب رسانه پرداخت کنیم .

 خدمت رسانی ۲۲ قشر بسیجی به مردم 

جانشین هماهنگی سپاه الغدیر استان یزد هم  گفت: تمام مجموعه های بسیج خالصانه و صادقانه به مردم خدمت‌رسانی می کنند.

سرهنگ عیاس جوکار افزود:هنر بسیج  سازماندهی اقشار مختلف مردم برای خدمت رسانی به جامعه  است  و در سپاه و بسیج ۲۲ قشر به مردم خدمت رسانی می کنند.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد آبرسانی به ۵۸ روستای استان از اقدامات بسیج سپاه  دانست و گفت: این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ رسیدگی به محرومان، تعمیر منازل محرومان در صدر برنامه های سپاه قرار دارد. 

جانشین سپاه الغدیر استان یزدشناسایی آسیب های اجتماعی در محلات، افتتاح خانه مهر، طرح کرامت، ایجاد شورای محلات را از دیگر اقدامات دیگر بسیج در حوزه اجتماعی ذکر کرد. 

جانشین سپاه الغدیر استان یزد از  افتتاح سه خانه مهر در یزد، اردکان و ابرکوه خبر داد و گفت : بیش از ۱۰۰ کارگاه خیاطی و قالیبافی در استان ایجاد کرده ایم که اشتغال و خدمت به خانواده به عنوان اهداف اصلی این طرح بوده است.

ساخت ۱۲۰۰ مسکن ملی در استان 

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان یزد از ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکن در قالب طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: ۵۰۰ از این واحدها بصورت ویلایی و مابقی بصورت آپارتمانی ساخته می شود. 

علی اکبر محمد پناه افزود: نخستین واحدهای نهضت ملی مسکن کشور در استان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افتتاح شدند. 

وی از ساخت ۱۶ مدرسه توسط این ستاد در استان خبر داد و افزود: ۱۱ مدرسه دیگر هم در دست ساخت دارد  که  در آینده افتتاح می شوند. 

وی با بیان این که هیچ خط قرمزی در مورد محرومیت‌زدایی نداریم گفت: پویش های مختلفی چون پویش های احسان، بهداشت و سلامت، نسیم احسان، دلگرمی احسان و مشق احسان در دستور کار ما است. 


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha