۱۰۰ هزار اصله نهال زیتون برای ادای احترام به شهدای غزه کاشته می‌شود
غرس نهال در پویش صبح زیتون در گرگان

گرگان- ایرنا- مدیرکل دفتر جنگل‌کاری و پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: پویش «صبح زیتون» با کاشت ۱۰۰ هزار اصله زیتون در کشور ادای احترام به شهدای فلسطین و غزه و مقاومت مردم مظلوم این سرزمین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا، داریوش بیات روز شنبه در آیین برگزاری پویش صبح زیتون در گرگان، افزود: به پاس جانفشانی ۱۰۰ هزار شهید فلسطین، نهال های زیتون درمناطق جانمایی شده در کشور غرس خواهد شد.

وی گفت: زیتون نماد صلح و مقاومت، یادآور مقاومت مردم غزه در روزهای اخیر است که برای بازگشت سرزمین خود از دست رژیم غاصب صهیونیستی تلاش می‌کنند.

بیات همچنین طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت را در برنامه‌ چهار ساله حرکتی موثر در گسترش پوشش گیاهی کشور دانست و گفت: این طرح که از امسال به اجرا درآمده می‌تواند کمک موثری در مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کاهش آلودگی در سطح بین المللی داشته باشد.

معاون اجرایی فرماندهی سپاه نینوا گلستان نیز با تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸، گفت: بسیج با کارکرد موثری که در پیشرفت انقلاب امام برجای گذاشته، مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و انقلاب اسلامی را به تمام دنیا صادر کرده و بدون محدودیت زمان و مکان در هر جای کره خاکی که انقلاب و هویت اسلامی باشد، آماده نقش آفرینی است.

سرهنگ مجید زمانی با محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین و بمباران اخیر غزه و کشتار زنان و کودکان بی دفاع گفت: مقاومت مردم غزه حاصل پاگرفتن تفکر انقلاب اسلامی بود که مردم این سرزمین روی پای خود ایستاده و با تمام توان خود به مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی می‌پردازند.

وی تاکید کرد: با این مقاومتی که در سرزمین غزه به راه افتاده، شک نکنید که وعده صالح امام راحل مبنی بر این که « این غده سرطانی از صحنه روزگار محو خواهد شد»، دور از انتظار نیست.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گلستان نیز از اقدام منابع طبیعی و آبخیزداری در اجرای پویش صبح زیتون در تجلیل از مقاومت مردم غزه قدردانی کرد و گفت:این پویش می‌خواهد به دنیا اعلام کند که فقط دیپلماسی سیاسی نیست بلکه سایر عرصه‌ها هم در کنار ملت مظلوم فلسطین بوده و از آن ها حمایت می‌کنند.

هادی احمدی افزود: با مقاومتی که از سوی مردم غزه به راه افتاده شعار «هم غزه، هم لبنان» جهانی شده و تظاهرات چند صد میلیونی در این راستا برگزار می‌شود.

غرس بیش از سه هزار و ۳۰۰ نهال زیتون در گلستان

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در قالب پویش صبح زیتون در این استان سه هزار و ۳۰۰ نهال زیتون برای غرس در نظر گرفته شده است.

جهان‌بخش صادقیان به خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد نهال زیتون امروز همزمان با سراسر کشور در ۱۴ شهرستان استان کاشته می‌شود.

۱۰۰ هزار اصله نهال زیتون برای ادای احترام به شهدای غزه کاشته می‌شود

در پایان این پویش، به صورت نمادین تعداد نهال زیتون با حضور جمعی از مسوولان استانی و دانشجویان جامعه المصطفی گرگان در محوطه آن به یاد مقاومت مردم مظلوم فلسطین و گرامی داشت شهدای این سرزمین، غرس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha