سه‌بازیکن لیگ برتری چگونه مجوز گرفتند؟/ از شیطنت‌های داخلی تا صدور رای کمیته انضباطی

تهران- ایرنا- هفته ششم لیگ برتر بسکتبال در شرایطی دنبال شد که بر خلاف مصوبات قبلی، برای چندبازیکن از سوی کمیته انضباطی مجوز بازی صادر شد. در چنین شرایطی باید پرسید این رای صادره به نوعی حقوق سایر باشگاه‌ها و تیم‌های لیگ برتری را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد یا خیر و این مجوز چرا و چگونه صادر شده است؟

به گزارش ایرنا، لیگ برتر بسکتبال ایران هفته ششم خود را پشت سرگذاشت؛ لیگی که به دلیل تمهیدات قبلی و با توجه به حضور بازیکنان خارجی با کیفیت از ابتدای شروع فصل از سطح کیفی بالایی برخوردار بوده و به زعم کارشناسان بسکتبال، لیگی متفاوت را در طی سالیان اخیر شاهد هستیم.

بعد از تشکیل جلسات متعدد از سوی سازمان لیگ و با حضور نمایندگان باشگاه‌های حاضر، مصوباتی به تایید اعضا رسید که بدون شک همه انتظار دارند طبق همان مصوبات امور لیگ پیش برود اما در این روزها اتفاقاتی رقم خورد که می‌تواند اعتراض سایر باشگاه‌ها را به همراه داشته باشد و نکته مهم این است که آیا کمیته انضباطی با رای صادر شده که طی آن به سه تیم اجازه می‌دهد قبل از شروع نیم فصل از بازیکنان جدید خود استفاده کنند، حق و حقوق سایر باشگاه‌ها را رعایت کرده است؟

طبق مصوبات قبلی اگر تیمی در سامانه و در زمان مقرر مدارک را بارگذاری و تمامی مراحل را طی نکند، نمی‌تواند از بازیکن مورد نظر خود در نیم فصل اول استفاده کند و باید این موضوع را به زمان مقرر در بین نیم فصل موکول کند اما کمیته انضباطی برای سه تیم یا به عبارتی دیگر برای سه‌ بازیکن رای و مجوز بازی صادر کرده که در این میان نام باشگاه‌های ذوب‌آهن اصفهان، آورتا ساری و مس رفسنجان دیده می‌شود.

قانون یا برای همه یا برای هیچ‌کس

در تماس با مربیان لیگ برتری موفق شدیم با ۲ نفر از آنها صحبت کنیم، هر چند به دلیل رقابت تنگاتنگ در لیگ و برای آنکه به دور از حاشیه این فصل را ادامه دهند خواستار اظهار نظر بدون ذکر نام شدند. نکته مهم در میان صحبت‌های این مربیان آن بود که یا قانون باید برای همه باشد و یا برای هیچکس و نباید به دلایل مختلف مصوبات قبلی لیگ را زیر سئوال برد.

نکته مهم دیگری که مطرح می‌شود این است که تصمیم‌های جدید به نفع سه‌تیم و به ضرر ۹ تیم دیگر است که این لیگ را از تعادل و انصاف خارج می‌کند. سایر تیم‌ها در مدت زمان مقرر و با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها قوانین را رعایت کرده و بازیکنان خود را به خدمت گرفته‌اند اما چرا باید این سه تیم، تافته جدابافته باشند و این نیازمند واکاوی و دلایل منطقی است.

سه‌بازیکن لیگ برتری چگونه مجوز گرفتند؟/ از شیطنت‌های داخلی تا صدور رای کمیته انضباطی

واکنش دبیر فدراسیون به رای صادر شده

بعد از گفت‌وگو با این مربیان، واکنش و صحبت‌های محسن معزی‌فر دبیر فدراسیون را جویا شدیم. طبق اظهار نظر وی این رای از سوی کمیته انضباطی صادر شده که آنهم بر اساس مطالعات، بررسی و دلایلی بود که از سوی این کمیته مورد قبول واقع شده است.

رسول مظفری یکی از این بازیکنان است که این هفته و بر خلاف مصوبات لیگ، با پیراهن ذوب‌آهن به میدان رفته است اما چرا این مجوز صادر شده است؟ معزی‌فر در این خصوص گفت: کمیته انضباطی بعد از شکایت باشگاه‌های مورد نظر تشکیل جلسه داد و با رعایت همه موارد قانونی و بررسی دلایل به این نتیجه رسید که این سه‌بازیکن می‌توانند در نیم فصل اول بازی کنند. در مورد رسول مظفری باید بگویم این بازیکن قرارداد داخلی با باشگاه ذوب‌آهن داشته اما به دلیل سرقت گوشی همراه وی، روند کار با اختلال ایجاد شده بود که این موضوع پس از بررسی همه موارد و مستندات موجود، منجر به صدور رای شد. در این مورد کد تایید صادر شده بود و کمیته انضباطی هم بر اساس شواهد موجود این مجوز را صادر کرد.

او در واکنش به این سئوال که آیا با این شرایط و اینکه گفته می‌شود حامد حدادی نیز احتمال حضور در نیم فصل اول با پیراهن ذوب‌آهن را خواهد داشت، گفت: در مورد این بازیکن این شرایط حکم نمی‌کند و حدادی در نیم فصل دوم می‌تواند برای نماینده اصفهان به میدان برود. در مورد دو بازیکن دیگر نیز بر اساس مستندات رای صادر شده و این مجوز از سوی کمیته انضباطی صادر شده است.

و کلام آخر

گفته می‌شود از سوی کمیته انضباطی برای این سه بازیکن جریمه نقدی ۳۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده که از سوی باشگاه‌های مربوطه پرداخت خواهد شد. بررسی‌های خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد از سوی برخی افراد و باشگاه‌ها نیز در این مدت شیطنت‌هایی صورت گرفته که مجوز حضور یک بازیکن را در تیمی با اختلال مواجه کرده و یا با تحت فشار قراردادن یک بازیکن رقم قرارداد او را به شکل عجیبی کاهش دهند، اتفاقاتی که ممکن است در هر لیگی رخ بدهد اما باید امیدوار بود در لیگ‌های آتی این معضلات به حداقل برسد.

بازهم تاکید می‌کنیم لیگ برتر بسکتبال در این فصل از سطح کیفی بالایی برخوردار است و باید امیدوار بود این رقابت‌های سخت و نفس‌گیر تا پایان فصل ادامه داشته باشد، البته به شرط آنکه حق هیچ تیم و بازیکنی از بین نرود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha