واگذاری یک‌هزار و ۴۰۰ قطعه زمین رایگان جوانی جمعیت در شهرک پرنیان قم آغاز شد

قم - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی قم، شهرک پرنیان را از سایت‌های اصلی در واگذاری زمین رایگان طرح جوانی جمعیت یاد کرد و گفت: در حال حاضر واگذاری زمین و تشکیل پرونده نهایی برای حدود یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از متقاضیان طرح جوانی جمعیت در پرنیان این استان آغاز شد.

حسین زنجیرانی فراهانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در طرح جوانی جمعیت قطعات زمین به متراژ ۲۰۰متر مربع به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی اظهار داشت: هم اینک عملیات احداث مسکن بیش از یک‌هزار و ۱۳۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی در این شهرک آغاز شده‌است.

در سطح استان قم بیش از پنج هزار و ۵۰۰ متقاضی طرح سه فرزندی و حدود یک‌هزار و ۷۰۰ متقاضی دارای چهار فرزند در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده‌اند که از این‌ بین بیش از چهارهزار و ۲۰۰ پرونده تایید و حائز شرایط شناخته شد که روند اعطای زمین به آنها در دست اقدام است.

قانون جوانی جمعیت طرح تشویق جوانان برای ازدواج و تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری است و برای هر دوی این موارد حمایت‌ها و تسهیلاتی در نظر گرفته‌است و در قالب این طرح یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰ مترمربع منطبق با ضوابط حدنصاب تفکیک بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، در همان محل بر اساس هزینه آماده‌سازی فقط برای یک‌بار به‌صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط اعطا و سند مالکیت، پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه، به مالکین تحویل می‌شود.

در استان قم نیز مانند سراسر کشور، هر خانواده متقاضی طرح سه فرزندی که فرزند سوم و بیشتر آن‌ها از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد یا دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشند ابتدا در سامانه نهضت ملی مسکن (بخش طرح جوانی جمعیت) ثبت‌نام کرده‌اند و پس از بررسی پرونده آن‌ها تایید اولیه یا نهایی شده‌اند.

واگذاری ۲ ساله واحدهای ویلایی شهرک پرنیان

وی در ادامه با اشاره به روند آماده‌سازی زیرساخت‌های شهرک پرنیان، اضافه کرد: مطالعات نهایی شوارع و معابر این شهرک انجام شده و عملیات انتقال زیرساخت‌های کارگاهی آب، برق و غیره نیز در دست اجراست.

وی با بیان اینکه در شهرک پرنیان هیچ واحد آپارتمانی احداث نخواهد شد، گفت: متراژ خانه‌های ویلایی این شهرک ۳۰۰ مترمربع است که زیربنای هر واحد مسکونی ۱۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده‌است.

زنجیرانی با اشاره به واگذاری واحدهای مسکونی شهرک پرنیان در یک بازده زمانی ۲ساله، خاطرنشان کرد: در صورت واریز به‌موقع آورده‌ها، واحدهای مسکونی این شهرک طی ۲۴ ماه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

شهرک پرنیان به فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن قم ساخت خانه‌های ویلایی و واگذاری زمین در آن آغاز شده است. این سایت یکی از مهم‌ترین اراضی در نظر گرفته شده جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰، ۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha