۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85302023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف گاز در خراسان جنوبی چهار درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: از اول امسال تا پایان آبان، یک میلیارد و ۳۴۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در این استان مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چهار درصدی دارد.

رحمان محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش نیروگاهی با ۵۷۵ میلیون متر مکعب بیشترین میزان مصرف را در این مدت داشته و پس از آن بخش خانگی، تجاری و عمومی و سایر بخش‌ها با مصرف حدود ۴۲۷ میلیون متر مکعب قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در ادامه بخش فولاد با مصرف حدود ۱۸۲ میلیون متر مکعب، سیمان حدود ۱۱۸ میلیون متر مکعب و جایگاه‌های سوخت CNG با مصرف ۴۱ میلیون متر مکعب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: مجموعه شرکت گاز استان در تلاش است با بررسی مشکلات و رفع چالش‌ها بهترین مدیریت را برای عبور از زمستان امسال انجام دهد.

وی مدیریت مصرف انرژی و همکاری مشترکان را راهکار اصلی در عبور از فصل سرد سال خواند و افزود: اولویت شرکت گاز، تامین گاز مشترکان خانگی است و خود را موظف به گرم نگهداشتن منازل مردم در اقصی نقاط استان می‌داند.

محمودی تصریح کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در انتهای شبکه گازرسانی قرار دارد و تنها مسیر گازرسانی به استان از شمال استان و خراسان رضوی است باید برای مقابله با اُفت فشار احتمالی آمادگی لازم توسط همه دستگاه‌های مرتبط حاصل شود.

وی با تاکید بر اینکه همه ادارات آمادگی لازم برای قطع گاز احتمالی را داشته باشند گفت: مشترکان گاز غیر خانگی باید نسبت به ذخیره سوخت جایگزین اقدام کنند و وجود مشعل دوم و سوخت دوم توسط سازمان‌های متولی به صورت جدی بررسی شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی امسال میانگین دمای هوا در نیمه شمالی کشور ۲ درجه سردتر خواهد بود و این موضوع لزوم آمادگی حداکثری تمامی نیروها را می‌طلبد.

وی همچنین انسداد خروجی دودکش‌ها به دلیل لانه‌سازی پرندگان در خروجی آن را از عوامل مهم خفگی در اثر گاز گرفتگی دانست و از مردم خواست قبل از روشن کردن بخاری یا سایر وسایل گرمایشی، لوله خروجی را بررسی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha