۱۷ طرح برای ارائه در مجمع عمومی بسیجیان استان یزد برگزیده شد

یزد - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد در نشست اقشار تخصصی بسیج استان گفت: ۱۷ طرح و ایده از کارگروه‌های استانی و شهرستانی دریافت و انتخاب شده که برای انتخاب برترین طرح در مجمع عمومی بسیج ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار "حمیدرضا محدث" روز شنبه در نشست رویداد جام رسانه‌ای امید استان افزود: در استان یزد هشت گروه تخصصی ذیل مجموعه بسیجیان فعال هستند و در حوزه های ، فرهنگی و اجتماعی ، آموزش ،تحقیقات و فناوری ، حکمرانی و مدیریت ، زنان و خانواده، بهداشت ،سلامت و محیط زیست و گردشگری و صنایع دستی فعالیت می کنند .

وی ادامه داد: در شهرستان ها نیز همزمان با این گروه ها، کارگروه های مختلف حتی در محلات نیز تشکیل شده و در راستای گردآوری و حل مسائل و مشکلات نسبت به تشکیل جلسات هم اندیشی اقدام کرده و سپس برای حل مسائل تصمیم گیری می شود.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در اقشار تخصصی بسیج استان یزد گفت: به عنوان مثال در زمینه اجرایی شدن ایده ها طی یکسال گذشته ، گردشگری ایرانی اسلامی یزد مطرح شد و برای عملیاتی شدن آن نیز راهکارهایی مطرح و از جمله تربیت راهنمای گردشگری تراز انقلاب اسلامی فراخوان زده شد و بر اساس شاخص سن و تحصیلات و آشنایی با زبان های مختلف فراخوان جذب گردشگر داده شد.

محدث ادامه داد: بیش از یکصد نفر ثبت نام کرده و گزینش شدند که در نهایت ۷۰ دانشجو و دانش آموز مسلط به زبان خارجی جذب شدند و در دوره آموزشی نیز در حال آموزش هستند و سپس برای شهر نمونه گردشگری نیز طبق سند یزد نوین فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: طرح سفیران جهاد تبیین نیز در قالب پاسخ به شبهات در سطح اقشار مختلف برگزار شد و استقبال بسیار خوبی نیز صورت گرفت همچنین کارگروه فرهنگی و اجتماعی زارچ نیز در زمینه سواد رسانه ای در حال فعالیت است .

۱۷ طرح برای ارائه در مجمع عمومی بسیجیان استان یزد برگزیده شد

وی ادامه داد: راه اندازی بازارچه میوه و تره بار در ابرکوه ، تغییر آموزش های حافظه محور به مهارت محور و دهها طرح دیگر نیز از جمله اقداماتی است که بسیجیان استان یزد رقم زده اند همچنین مسائلی که اولویت بندی و راهکار داده شده نیز در مرکز راهبردی استان مطرح و ۵ طرح برتر برگزیده و در مجمع اجلاسیه بسیجیان استان که ۲۸ دیماه برگزار می شود طرح و تصمیم گیری خواهد شد .

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در اقشار تخصصی بسیج استان یزد گفت: بسیج را هنوز نتوانسته ایم به مردم معرفی کنیم و بسیج نیروی کارآمد برای همه میدان ها است و هر جایی کاری روی زمین مانده باشد بسیج حاضر است .

۱۷ طرح برای ارائه در مجمع عمومی بسیجیان استان یزد برگزیده شد

معاون هماهنگ کننده سپاه استان یزد نیز در حاشیه نخستین رویداد رسانه ای جام امید که امروز شنبه با حضور فعالان رسانه ای استان یزد در محل مجتمع امام علی (ع) در حال برگزاری است، گفت: برطرف کردن دغدغه های مردم بسیار مهم است و همه مجموعه های بسیج خالصانه در حال خدمت رسانی هستند و هیچ تشکلی مثل بسیج وجود ندارد که از مردم و با کمک خود مردم خدمت رسانی .

سرهنگ عباس جوکار افزود: بسیج جایگاه عظیم و ویژه ای دارد که به عنوان فرصت بسیار بزرگی بکار گرفته می شود .

وی ادامه داد: هر کجا نیاز شد بسیج ورود کرد؛ آبرسانی به ۵۸ روستا با پیشرفت ۷۰ درصد گام بلندی بود که برداشته شد و هر چند تعهد ۳۶ ماهه بود اما کمتر از یکسال این میزان پیشرفت انجام شده است .

سرهنگ جوکار ادامه داد: در حوزه اجتماعی نیز تلاش شده است همه ظرفیت های مجموعه های بسیج بکارگیری شود و هم افزایی با دستگاههای اجرایی نیز در دستور کار است.

۱۷ طرح برای ارائه در مجمع عمومی بسیجیان استان یزد برگزیده شد

سرهنگ پاسدار علی محمد پارسائیان مسئول بسیج رسانه استان یزد نیز گفت: رویداد رسانه ای ۲۴ جام امید ویژه اصحاب رسانه استان است و در سه بخش جهاد تبیین ، جهاد خدمت و جهاد امید آفرینی برگزار می شود .

نخستیم رویداد جام رسانه ای امید از امروز شنبه در یزد آغاز شده و آثار برتر این رویداد نیز پس از داوری توسط هیات داوران در روز ششم آذرماه تجلیل می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha