توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی به ارزش ۹۰ میلیارد ریال در بین نیازمندان استان به مناسبت هفه بسیج آغاز شد.

سرهنگ مجتبی مداحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر بسته معیشتی شامل برنج، حبوبات، ماکارونی و روغن به ارزش ۶ میلیون ریال است که بین نیازمندان استان در روستاهای محروم و حاشیه شهرها توزیع می‌شود.

وی افزود: اینک قرارگاه جهادی سازمان بسیج سازندگی استان اهدای کمک معیشتی به نیازمندان را در برنامه دارد و علاوه بر این، طرح های دیگری نیز برای کمک به این قشر در حال اجرا دارد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: تهیه این بسته های معیشتی و توزیع آن بر عهده این قرارگاه است و این سازمان با حمایت و مشارکت خیران، ارگان ها، نهاد ها و بنیاد ها برای امسال ۱۰ هزار بسته معیشتی دیگر نیز تهیه و در بین نیازمندان استان توزیع خواهد کرد.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۴۴ گروه جهادی در راستای محرومیت زدایی در بخش‌های مختلف این استان فعالیت می کنند که از این تعداد؛ یکهزار و ۴۹۶ گروه جهادی برادر و ۵۴۸ گروه جهادی نیز بانوان هستند.

مداحی با بیان اینکه یکهزار و ۶۵۰ گروه جهادی استان محله ور و ۳۹۴ گروه جهادی استان جغرافیا محور هستند گفت: این گروه ها در راستای محرومیت زدایی در بخش های ساخت و تعمیر مسکن، طرح های آبرسانی، تعمیر مدارس، ایجاد راه های روستایی، گازرسانی و انتقال آب با کانال، ایجاد استخر ذخیره آب و طرح های آبخیزداری در مناطق محروم و روستایی فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه خراسان شمالی از نظر محرومیت در آخرین رده های کشور قرار دارد که نیاز به فعالیت بیشتر گروه های جهادی در مناطق مختلف است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۳۰ هزار نفر از جمعتی یک میلیون نفری استان خراسان شمالی زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و علاوه بر این جمعتی زیادی که حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز در مناطق حاشیه شهرهای این استان سکونت دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف از جمله معیشت هستند.

خراسان شمالی ۳۵۰ هزار بسیجی دارد که در ۲۲ گروه اقشار مختلف ساماندهی شده اند.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha