حدود ۲ هکتار از جنگل ۲ هزار تنکابن در آتش سوخت

نوشهر - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن گفت : حدود ۲ هکتار از رویشگاه ارتفاعات جنگلی منطقه ۲ هزار این شهرستان در آتش سوزی اواخر هفته گذشته سوخت.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت ۱۵ روز پنجشنبه هفته گذشته یک فقره آتش سوزی در منطقه سخت گذر صخره ای ۲ هزار تنکابن "ملج مالانگاه " رخ داد که متاسفانه به علت وزش باد شدید و وجود درختان خشک و ریشه کن مهار این آتش سوزی از سوی گروه های اعزامی اعم از یگان حفاظت منابع طبیعی ، افراد طبیعت گرد و کوهنورد، بسیج ، هلال احمر و آتش نشانان شهرداری های تابعه بیش از ۲۰ ساعت زمان برد تا اینکه عصر روز گذشته این آتش به طور کامل خاموش شد.

یاسر منتظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این نقطه جنگلی رویشگاه گونه های راش ، ملج و ممرز است اما به علت وجود درختان خشک ، ریشه کن ، باد شدید و سخت گذر بودن مسیر سبب طولانی شدن مهار آتش شد.

وی اظهار کرد : با وجود آنکه گروه های اعزامی در عملیات اطفا چندین بار این آتش را مهار کردند منتهی به علت شعله های نهفته در لابه لای تنه های درختان خشک و وزش باد دوباره آتش شعله ور می شد و ضمن آنکه وزش باد هم در سرایت آتش به دیگر نقاط تاثیر داشت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن، عامل انسانی در بروز این آتش سوزی دخیل دانست و گفت : به احتمال زیاد عده ای شکارچی یا جویندگان گنج وارد این عرصه شده و برای گرمایش خود اقدام به برافروختن آتش کردند اما آن را خاموش نکردند.

منتظری افزود : در حال بررسی بیشتر شناسایی عاملان وقوع آتش سوزی در این عرصه هستیم.

یکشنبه هفته گذشته هم بخشی از جنگل های ۲ هزار تنکابن در نقاط دیگر دچار آتش سوزی شده بود.

آتش سوزی به عنوان یکی از مشکلات اساسی جنگل های شمال ایران سالانه میلیارد ریال خسارت به این عرصه ها می زند که به تاکید کارشناسان برای رفع آن باید تدابیر ویژه اتخاذ شود.

منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن حدود ۱۶۰ هزار هکتار عرصه مرتعی و جنگلی زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha