شهردار منطقه ۱۹ تهران: ۲۵ سازه غیر مجاز در جنوب شهر رفع تصرف شد

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۹ از آزادسازی ۲۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز طی دو مرحله، در راستای صیانت از حقوق شهر و شهروندان در اراضی ناحیه سه این منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا، تورج فرهادی روز شنبه با تأکید بر اهمیت حفاظت از اراضی در مقابل تصرف سودجویان گفت: در راستای اجرای دستور مقام قضایی در ۲ مرحله ۲۵ مورد ساخت وساز غیرمجاز سوله ، چهار دیواری و طبقات مازاد در اراضی ناحیه سه رفع خلاف و آزادسازی شد.

وی با اشاره به اینکه اغلب تصرفات به صورت غیر قانونی و بدون مجوز در اراضی متعلق به موقوفات و بی دفاع شهری با کاربری کشاورزی و فضای سبز انجام می شود بیان کرد: بی شک مشارکت شهروندان در تحقق شهری‌ منظم و منسجم مطابق با قوانین شهرسازی، اجتناب ناپذیر بوده و در همین راستا از همه شهروندان می‌خواهیم درصورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز، مراتب را به شهرداری منطقه اطلاع دهند و ما را در جلوگیری و برخورد با هرگونه تخلف یاری کنند.

شهردار منطقه ۱۹ اضافه کرد : طی دو مرحله عملیات جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز حادث، چهار طبقه مازاد از ساختمان ۹ طبقه به متراژ هزار متر مربع، ۴۰۰ متر مربع چهار دیواری ، ۲۰۰ متر مربع سوله، ۵۰ متر مربع داربست و پلیت کشی،چهار دهانه کرکره تجاری غیر قانونی، هفت واحد تجاری غیرمجاز به مساحت ۶۰۰ مترمربع، هفت آلونک و بستر موجود به مساحت ۵۰۰ مترمربع رفع خلاف شد.

به گفته فرهادی، همچنین ۶ سرویس کامیون ضایعات ناشی از پسماند غیرمجاز زباله جمع آوری و به بیرون از محدوده شهری انتقال یافت.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۹ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری جنوب غربی تهران است که از سمت غرب به تقاطع بزرگراه آزادگان و ساوه، از سمت شمال و شمال غرب با محورهای جوانه، بزرگراه آیت‌الله سعیدی و جاده ساوه، از سمت جنوب به بزرگراه آزادگان و حریم جنوب شهر تهران و از سمت شرق نیز به بزرگراه نواب خیابان بهمنیار و بزرگراه تندگویان محدود می‌شود.

در منطقه ۱۹ مراکز عمومی پرتردد متعددی وجود دارد، وجود آرامگاه سید روح‌الله خمینی، بهشت زهرا، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، بوستان ولایت، مبل فروشان نعمت‌آباد و پارچه فروشان عبدل‌آباد، میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران آن را از دیگر مناطق تهران متمایز کرده‌ همچنین شاهراه‌های بزرگراهی همچون بزرگراه آزادگان، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بزرگراه تندگویان و بزرگراه کاظمی منطقه را به لحاظ عبور و مرور در موقعیت پراهمیتی قرار داده‌ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha