۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85301711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نخست وزیر اسلواکی: جنگ اوکراین شاید تا سال ۲۰۳۰ ادامه پیدا کند

تهران- ایرنا- رابرت فیکو نخست وزیر اسلواکی هشدار داد: در صورتی که مذاکرات صلح میان مسکو و کی‌یف آغاز نشود احتمال آن وجود دارد که جنگ اوکراین تا سال ۲۰۳۰ ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیکو روز جمعه در پراگ در کنفرانس خبری مشترک با پتر فیالا نخست وزیر جمهوری چک اظهار کرد: این مناقشه در وضعیتی قرار گرفته که ممکن است که تا سال ۲۰۲۹ یا ۲۰۳۰ ادامه پیدا کند.

فیکو یک سیاستمدار چپگراست که در انتخابات سراسری ماه سپتامبر به پیروزی رسید. وی در دوران مبارزات انتخاباتی وعده داده بود که کمک‌های نظامی اسلواکی به اوکراین را کاهش دهد.

دولت ائتلافی فیکو در هفته‌های اخیر ۴۴ میلیون دلار از کمک‌های را که دولت قبلی اسلواکی به کی‌یف وعده داده بود، تعلیق کرد.

اسلواکی و جمهوری چک از جمله کشورهایی هستند که هزاران پناهجوی اوکراینی را پذیرفته‌اند اما در مورد ادامه حمایت‌های نظامی از اوکراین اختلاف نظر دارند.

نخست وزیر جمهوری چک اظهار کرد: هنوز هم یقین دارم که ادامه کمک نظامی، عاقلانه است زیرا اوکراین برای ادامه مبارزه شجاعانه خود به کمک ما نیاز دارد.

فیکو گفت که هر چند کشورش کمک نظامی بیشتری به اوکراین نمی‌دهد اما با ادامه حمایت نظامی کشورهای دیگر از کی‌یف مخالفتی ندارد.

وی تاکید کرد: اگر جمهوری چک یا هر کشور دیگری در دنیا یا اروپا بخواهد کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار دهد اما این اقدام را محکوم نخواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha