۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85301571
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اسب‌های برتر هفته چهارم مسابقات کورس گنبدکاووس مشخص شدند

گنبدکاووس- ایرنا- روز دوم و پایانی هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس عصر امروز جمعه با حضور علاقه‌مندان این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد و با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در روز دوم و پایانی هفته چهارم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس ۵۴ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، تروبرد و دوخون» در ۶ کورس شامل ۲ دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری با هم به رقابت پرداختند که نتایج هر کورس به شرح ذیل است:

در دور اول این مسابقات، ۶ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته چهار به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «باراد باغ سبز» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «خان جاهد» و «بای بای سلاق» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «لوین» اول شد و اسب‌های «سامال» و «سایپرس» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون میدان آزاد بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «آی آلتین» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «بیوسا ۲» و «مروه نور» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز دوم و پایانی هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۲ بود که با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «هیتردان ماترون» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «هج رو» و «بلاتو» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۲ بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «حاجی بهرام» اول شد و اسب‌های «هواسو بندر» و «تاوا نورا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم و پایانی این مسابقات هم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «جوکوویچ» اول شد و اسب‌های «بست سیتی» و «نوهج» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در پایان ۹ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند امسال روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha