بسیجی مدبر باید بدون تندروی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب حرکت کند

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسیجی مدبر باید با اخلاق و بدون هرگونه تندروی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه امروز جمعه و همزمان با هفته بسیج سازندگی ۱۴۰۲ (۲۹ آبان – ۵ آذرماه) با شعار "بسیج امید ملت ایران" در "نشست مسوولین بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور" با حضور جمعی از بسیجیان در محل تالار شهید جانبزرگی دانشگاه هنر تهران در سخنانی، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره همه شهدای بسیجی، در سخنانی اظهار داشت: بسیج بیش از آنکه یک تشکل یا منحصر به یک قشر باشد، در واقع یک فرهنگ است.

وی با بیان اینکه، فرهنگ بسیج، فرهنگ جهاد و ایثار و مقاومت است، افزود: مجموع این مولفه ها اگر جمع شوند، فرهنگ بسیج شکل خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه جمع بسیجیان حاضر در این نشست را در توجه به این نکته مهم فراخواند که به هوش باشند تا گرفتار آفت و آسیب جامعه شناختی بسیج نشوند.

بسیجی مدبر باید بدون تندروی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب حرکت کند

وی در توضیح بیشتری افزود: ممکن است افرادی عضو بسیج نباشند و کارت بسیج هم نداشته باشند اما دارای فرهنگ بسیجی باشند و بالعکس ممکن است فردی در عین عضویت در بسیج و داشتن کارت اما فاقد فرهنگ بسیجی باشد به هر حال هر تشکیلات مثبتی که شکل می گیرد، ممکن است دچار آسیب ها و آفت هایی هم بشود.

حجت الاسلام خسروپناه با تاکید بر اینکه، بسیجی باید از القاب و عناوین دوری کند مگر اینکه این القاب به سراغ او بیاید، گفت: فرض کنید یک نفر چون بسیجی است و به دلیل اینکه در روی کارآمدن دولت انقلابی تلاش کرده انتظار داشته باشد به مسوولیت و ریاست و منصبی برسد؛ این فرهنگ بسیجی نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha