۳ آذر ۱۴۰۲، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85301166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگروه ساماندهی مد و لباس در دولت سیزدهم احیا شد

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه ساماندهی مد و لباس با هدف حمایت از حجاب و عفاف پس از هشت سال معطلی در دولت سیزدهم احیا و فعال شد.

فاطمه محمدبیگی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: امروز با پیگیری دولت و پای کار بودن مجلس یازدهم کارگروه ساماندهی مد و لباس چهار مرتبه نشست تشکیل داده است.

وی به شناسه شیما (نشان یکپارچه مد و لباس ایرانی) پرداخت و اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که در حوزه پوشاک و البسه صورت گرفته، ایجاد همین شناسه شیما بود که سبب شد تا استانداردهای لازم به عنوان یک نماد برای پوشاک لحاظ شود.

محمدبیگی با بیان اینکه دستورالعمل تبلیغات محیطی مد و لباس در حال تدوین و تکمیل است، تصریح کرد: با تدوین و تهیه یکسری دستورالعمل ها در حوزه پوشاک باید از تولیدکنندگان در تراز قانون و لباس‌های عفیفانه حمایت شده و از گسترش تولیدات هنجارشکن جلوگیری شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، یکی از ظرفیت های بسیار مهم برای ترویج حجاب و عفاف را احداث مراکز فروش البسه های عفیفانه عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود در کارگروه مد و لباس مراکز ارایه مستقیم محصولات حجاب و عفاف ایجاد شود، چرا که این روزها کمتر شاهد پوشش های اسلامی هستیم که به نظرم یکی از نیازهای بازار محسوب می‌شود.

محمدبیگی یکی از اولویت‌های اصلی در ترویج حجاب و عفاف را حمایت از تولیدکنندگان این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: از تولیدکنندگان پوشاک عفیفانه بایستی ضمن حمایت های مالی از طریق ارایه تسهیلات، پشتیبانی و حمایت صورت بگیرد تا این افراد بتوانند به توسعه و گسترش محصولات خود بپردازند.

گفتنی است، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور براساس قانون ساماندهی مد و لباس مصوب سال ۸۵ مجلس شورای اسلامی، به عنوان سیاستگذار و برنامه ریز حوزه مد و لباس کشور با مسوولیت و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های متولی عضو تشکیل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha