۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85300958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور: فلسفه جمهوری اسلامی انسان سازی است 

دماوند ایرنا - وزیر کشور با بیان اینکه فلسفه جمهوری اسلامی انسان سازی است گفت: جوانان با همت خود می توانند انسان های فرهیخته ای شوندو آینده کشور را بسازند.

به گزارش ایرنا ،احمد وحیدی وزیر کشور پنجشنبه شب در نشست صمیمی با جوانان‌ گام دوم انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در محل فرمانداری این شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند " نزدیک قله هستیم؛ خستگی و نا امیدی ممنوع" و بدانید که گام دوم انقلاب ما را باید به نوک قله برساند و تنها نباید گام دوم را به عنوان یک مطلب قلمداد کرد.

وی ادامه داد: گام دوم انقلاب، مسیر حیات و حرکت انقلاب است و شما جوانان که گام دوم انقلاب اسلامی را انتخاب کرده اید، باید با تمام وجود این کلام را لمس کنید و آشنا باشید که چه مفاهیم بزرگ و اتفاق مهمی را می توان رقم زد و بدانید که چه بار مسئولیتی مهم تر از گام اول دارید.

وزیر کشور با اشاره به اینکه درست است گام اول انقلاب، گام مهمی بوده ولی اگر گام دوم نباشد گام اول به ثمر نمی نشیند، بیان داشت: شما جوانان که گام دوم را انتخاب کرده اید باید به اهداف آن نیز مسلط باشید و خود را برای اهداف بلند آن آماده کنید؛ گام دوم انقلاب گرچه از یک طرف از گام اول انقلاب ساده تر شده باشد اما از یک طرف پیچیده تر است و باید آگاهانه تر گام برداشت.

وحیدی با بیان به اینکه امروز شرایط کنونی جامعه پیچیدگی بیشتری نسبت به دوران قبل از انقلاب و ایام نخست انقلاب دارد، گفت: دوران دفاع مقدس دوران بسیار سخت بود ولی پیچیدگی های امروز را نداشت؛ این دوره به جهت پیچیدگی ها نیاز است به گفته رهبر معظم اتقلاب، حال تبیین را بشناسیم تا بتواین توطئه های دشمن را خنثی کینم.

وی ادامه داد: اگر گام دوم را بخوبی بشناسیم قطعا راه ساده تر می شود و اگر نشناسیم کار سخت تر خواهد شد؛ امروز جوانان گام دومی باید همه جوانب را در نظر بگیرند چراکه به واسطه فضای مجازی و فرهنگ های باطلی که به کشور سرازیر می شود، اگر آگاهانه عمل نکنید، کار مشکل می شود.

این مقام مسئول با تاکید براینکه اکنون برخی از جوانان ما تحت فشار هستند و فضای مجازی فرصت بسیار خوبی برای فروپاشی جوانان از درون است، گفت: دشمن تور انداخته و برخی را نیز صید کرده است و این شما هستید که باید با اخلاق، ایجاد کشش و با نشان دادن ظرفیت های بزرگ کشور با این مهم مقابله کنید.

وحیدی خاطرنشان کرد: جوانان گام دومی انقلاب مهم ترین اقدامشان این است که نگذارید کسانی که به هر دلیل در این فضا قرار گرفته اند، در این فضا بمانند که تحتت این مهم هم اندیشی می خواهد و این مهم نیازمند جهاد تبیین است.

وی فلسفه جمهوری اسلامی را انسان سازی دانست و گفت: جوانان با همت خود می توانند انسان های فرهیخته شوند؛ آینده دنیا، بشریت و جهان به نقاط احساس رسیده است و این شما هستید که باید زمانه را خوب بشناسید؛ دشمن روح و ذهن انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهد و نباید دراین راه کم بگذارید و باید ابتدا از خودتان شروع و خودتون را تقویت کنید.

نشست صمیمی احمد وحیدی وزیر کشور با جوانان‌ گام دوم انقلاب اسلامی در محل فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

در این نشست، فخاری استاندار تهران، جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌های کشور، نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاونین استاندار تهران، سادات مدیرکل امنیتی استانداری تهران، طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، رسولی‌نژاد نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، طهماسبی دادستان شهرستان دماوند، بختیاری رئیس حوزه قضایی بخش رودهن و ... حضور داشتند.

در این نشست، جمعی از جوانان به بیان مطالبات و خواسته‌های شهرستان دماوند پرداختند.

احداث کمربندی منطقه گیلاوند، توسعه حمل و نقل به ویژه ادامه متروی تهران - پردیس به دماوند، برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و لزوم اصلاح طرح‌های هادی و تفصیلی و ... از موارد مطرح شده در این نشست بوده است.


پیگیری مطالبات اهالی مسکن مهر دماوند و مهرآباد رودهن پس از گذشت چندین سال

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در نشست صمیمی احمد وحیدی وزیر کشور با جوانان‌ گام دوم انقلاب اسلامی در محل فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که مورد تاکید دولت مردمی سیزدهم قرار دارد، نشست صمیمی با جوانان به ویژه جوانان ایده پرداز است که این مهم در شهرستان دماوند در دستور کار قرار گرفت و اکنون جوانان پرشور و انقلابی با تشکیل این نشست در کمیته های مختلفی که نسبت به علاقه و رشته های دانشگاهی آنان می باشد، فعالیت داشته و کمک حال مجموعه شهری و شهرستانی هستند.

وی در ادامه به گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان، شناسایی مناطق کم برخوردار است که اکنون مدیران محلات مشخص و خدمات توسط آنان انجام می شود؛ همچنین در سطح استان تهران شهرستان دماوند نخستین شهرستانی است که دیدار های مردمی را بصورت ثابت در نمازهای جمعه با حضور مسئولان ادارات مختلف در دستور کار قرار داده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند ادامه داد: امسال در هفته دولت در سطح استان تهران برای نخستین بار در شهرستان دماوند دیدارهای مردمی را به محلات و در سطح بوستان ها کشاندیم و حتی از مناطق روستایی و کم برخوردار نیز دیدار و بازدید صورت گرفت و هم اکنون نیز درحال اجرا است.

طاهرخانی بیان داشت: شهرستان دماوند در زمینه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دوشنبه های هر هفته بصورت مرتبط کارگروه خود را در شهرک های صنعتی با حضور اعضای کارگروه به صورت میدانی برگزار می کند که در این نشست ها موضوعات مطرح و درصورت رفع مطالبات در سطح شهرستان، بررسی های لازم انجام شده و در صورت نیاز به رفع مشکلات در سطح استان، به استاندار محترم تهران گزارش می دهیم.

وی درخصوص اقدامات صورت گرفته در دو مسکن مهر دماوند و مهرآباد رودهن تصریح کرد: طی سال گذشته خدماتی در شان مردم این دو منطقه مسکونی صورت نگرفته بود که گله مندی هایی را نیز به همراه داشت؛ هم اکنون شاهد هستیم که دو مدرسه در این مناطق افتتاح و همچنین احداث مراکز آموزشی بیشتر در دستور کار است و همچنین هم اکنون پایگاه های سلامت در این دو سایت مسکونی فعالیت دارند و ساختمان جدید آن نیز در بهمن ماه افتتاح می شود؛ همچنین ایجاد فضای ورزشی نیز در دستور کار می باشد.

این مقام مسئول تامین آب شرب در این دو سایت مسکونی را در دستور کار دانست و گفت: پروژه تصفیه خانه مسکن مهر مهرآباد شهر رودهن پس از ۱۰ سال تحویل شده بود و در حال تکمیل می باشد و مسکن مهر دماوند نیز زمین آن مشخص شده که با پیگیری همکاران محترم استانی و شهرستانی در بحث اختصاص بودجه، پروژه نیز در دماوند آغاز می شود.
فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: این شهرستان در بحث اشتغال زایی با تلاش همکاران منطقه، در سال گذشته به عنوان شهرستان برتر در سطح استان تهران و امسال نیز جزو شهرستان های برتر بودیم و در بحث صنایع نیز بروز هستیم.

وی با بیان اینکه امسال فرمانداری شهرستان رتبه نخست را در سطح استان تهران کسب کرد، گفت: در بحث راه ۱۹۸کیلومتر راه مواصلاتی آسفالت شده که برخی از این راه ها مطالبه ۲۰سال مردم منطقه بوده و همچنین در دولت مردمی سیزدهم ۱۰ روستا فاقد گاز شهرستان دماوند، اکنون از نعمت گاز بهره مند هستند و می توانند از گاز شهری استفاده کنند و در بحث جهش مسکن ملی نیز احداث بیش از یکهزار و ۶۰۰ واحد در سطح شهرستان آغاز شده و سرعت خوبی دارد .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha