نشست ۱۰۰ دقیقه‌ای مجالس ایران و روسیه برای جهش در مبادلات تجاری + فیلم

مسکو- ایرنا- اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه و کمیته صنعت و تجارت دومای دولتی روز پنجشنبه در نشستی مشترک در مسکو، راهکارهای جهش در مبادلات تجاری و تقویت همکاری‌های صنعتی دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست ۱۰۰ دقیقه‌ای که با حضور کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو و به میزبانی دومای دولتی روسیه برگزار شد، طیف گسترده‌ای از مسائل بررسی شد.

رئیس کمیته صنعت و تجارت دومای دولتی روسیه در پایان این نشست به خبرنگاران گفت:‌در این جلسه، طیف گسترده ای از مسائل مانند همکاری‌های صنعتی، تربیت کادر، همکاری های علمی و فنی را بررسی کردیم.
ولادیمیر گوتینیف با بیان اینکه مشکلات تجار و دانشجویان ایرانی در مبادی ورودی روسیه در این جلسه بررسی شد، افزود: شناسایی گواهینامه های حلال صادره در دو کشور و مشارکت در پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری از دیگر محورهای مذاکرات با هیأت پارلمانی ایران بود.
رئیس کمیته صنعت و تجارت دومای دولتی روسیه در ادامه گفت:‌ با تشکر از نقش مثبت سفیر به عنوان نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، خاطرنشان کنم که وی کارهای زیادی را برای توسعه همکاری‌ها انجام می‌دهد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و معدن در این نشست گفت: در این نشست،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و پیشنهادهایی برای توسعه مناسبات دوجانبه را مطرح کردند.
ابراهیم رضایی اظهار داشت: برخی چالش‌های موجود بر سر راه توسعه مناسبات دوجانبه نیز در این جلسه بررسی و برای حل آنها همفکری شد و مقرر شد که از ظرفیت‌ پارلمان‌های دو کشور برای تسهیل مبادلات تجاری و توسعه مناسبات استفاده کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:‌ در این نشست همچنین مشکلات دانشجویان ایرانی در روسیه مطرح و برای تسهیل حضور تجار و رفت و آمد و حل مشکلات آنها همفکری شد.
به گفته رضایی، تبادل نظر درباره صادرات محصولات مختلف جمهوری اسلامی ایران از جمله تولیدات کشاورزی و دیگر بخش‌ها از دیگر محورهای این جلسه بود.

در این جلسه، نمایندگانی از گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه و کمیته صنعت و تجارت دومای دولتی نیز به طرح دیدگاه‌های خود برای توسعه مناسبات دوجانبه پرداختند.
در این دیدار «یوسف داوودی»، «قدرت اله حمزه شلمزاری»، «سید البرز حسینی» و «غلامعلی کوهساری» دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه نیز حضور داشتند.

« ابراهیم رضایی»، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با همراهی شماری از اعضای این گروه دوستی چهارشنبه به منظور گفتگو و رایزنی با مقامات سیاسی و پارلمانی روسیه و بنا به دعوت رسمی «ولادیمیر واسیلیف» رئیس فراکسیون «روسیه واحد» و رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران در دومای دولتی به مسکو سفر کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha