سهم شهرستان فلارد در توزیع مقدماتی اعتبارات سفر رییس‌جمهور سه هزار و ۶۰۰میلیارد ریال است

شهرکرد -ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت:سه‌هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال(۳۶۹ میلیارد تومان) اعتبار در توزیع مقدماتی اعتبارات دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان برای طرح‌های شهرستان فلارد در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، علی شهریارپور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان فلارد که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسوولان استان برگزار شد، افزود: طرح‌های این شهرستان در بخش احداث و نوسازی مدارس، اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات، پروژه‌های بهداشت و درمان، طرح‌های تامین و انتقال آب کشاورزی، تکمیل بخشی از باند دوم شهرکرد، بروجن به لردگان است.

وی گفت: از دیگر طرح‌های شهرستان فلارد پروژه‌های ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، توسعه راه‌های روستایی پیش‌بینی شده است ، همچنین توسعه ایستگاه‌های تلویزیونی، آبرسانی روستایی، اصلاح شبکه آب آشامیدنی، توسعه فعالیت‌های ورزشی، طرح‌های هادی روستایی نیز برای شهرستان دیده شده است تا شهرستان فلارد بتواند از مصوبات سفر بهره لازم را ببرد.

شهریارپور با اشاره به اینکه شهرستان فلارد جایگاه ویژه در اسناد توسعه چهارمحال و بختیاری دارد ، گفت: نقش ترانزیتی و ارتباطی شهرستان، جایگاه صنعتی به ویژه در زمینه پتروشیمی و صنایع وابسته به آن، معادن سنگ مرمریت، قابلیت‌های بسیار خوب کشاورزی، مراتع و جنگل‌ها، مناطق مستعد گردشگری و ظرفیت‌های بسیار خوب فرهنگی، مذهبی و ورزشی از پتانسیل‌های بارز شهرستان در اسناد توسعه و سند آمایش استان است .

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:باید در جهت‌گیری‌های توسعه و توزیع اعتبارات این موارد مد نظر همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد و لازم است با نگاه ویژه، مسائل شهرستان را مورد توجه قرار داد و از ظرفیت این شهرستان برای توسعه منطقه‌ای استفاده بهینه کرد.

وی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار با همکاری فرمانداری شاخص‌های شهرستان تفکیک شده و اعتبار شهرستان فلارد در توزیع اعتبارات مد نظر قرار گرفت و در این راستا از محل اعتبارات استانی ۶۵۶ میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال(۶۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان) اعتبار در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری برای شهرستان در نظر گرفته شد که این میزان نزدیک به پنج درصد اعتبارات استانی است.

به گفته شهریارپور، موافقت‌نامه‌های مربوط به پروژه‌های مصوب استان در حال مبادله است و تاکنون حدود ۹۰ درصد موافقت‌نامه‌ها مبادله شده و مرحله نخست تخصیص اعتبار به خزانه استان ابلاغ شده است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر دریافت تخصیص و شروع عملیات اجرایی پروژه‌ها باشند.

وی گفت: در دور نخست سفر رییس‌جمهور به استان مبلغ ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال (۲۲۱ میلیارد تومان) برای پروژه‌های شهرستان فلارد اختصاص داده شد که ۶۸۰میلیارد ریال (۶۸ میلیارد تومان) آن تا به حال تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فلارد یک شهرستان نوپا است، گفت: بیشتر طرح‌هایی که برای شهرستان تعریف می‌شود، جدید هستند و نیاز به مجوز به خصوص مجوز ماده ۲۳ دارند که اعلام آمادگی می‌شود طرح‌های شهرستان که مدارک و مستندات مورد نیاز را ارائه دهند، در اسرع وقت در کمیته مطرح و مجوز ماده ۲۳ آن‌ها صادر شود.

وی به اختصاص چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال( ۴۸۰ میلیارد تومان) اعتبار از محل منابع محرومیت زدایی به استان اشاره کرد و گفت: این اعتبارات برای طرحهای راه‌های روستایی، آب روستایی ، مدارس و مسکن محرومان پیش‌بینی شده است که امسال برای مسکن محرومان اعتبارات خوبی از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی اختصاص یافته و بین نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام و بهزیستی توزیع شده است.

شهریارپور افزود: برای تمام شهرستانهای به جز شهرستان‌های تازه تاسیس، برنامه و سند توسعه تدوین شده است و این امکان وجود دارد که با همکاری مدیران شهرستانی، فرمانداری و متخصصان ، سند توسعه این شهرستان‌ها نیز تدوین و اجرایی شود.

وی گفت: برای توسعه شهرستان باید از ظرفیت خیرین و سرمایه‌گذاران ، مسوولیت اجتماعی پتروشیمی و واحدهای سنگ مرمریت استفاده لازم شود.

به گزارش ایرنا، فرمانداری شهرستان فلارد با ۳۵ هزار نفر جمعیت ۲۲ دی‌ماه سال گذشته افتتاح شد و بخشداری امام‌زاده حسن یکی از بخش‌های زیرمجموعه این فرمانداری به‌شمار می‌رود.

مال‌خلیفه مرکز شهرستان فلارد در ۱۷۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha