جدال شهرداری گرگان و پالایش نفت آبادان برای صدرنشینی بسکتبال

گرگان- ایرنا- حساس‌ترین دیدار هفته ششم لیگ برتر بسکتبال در شرایطی امروز جمعه بین شهرداری گرگان و پالایش نفت آبادان آغاز می‌شود که نگاه هر ۲ تیم، رسیدن به صدر جدول رده‌بندی است.

به گزارش ایرنا تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و پالایش نفت آبادان ‌در پنج فصل قبل (۱۳۹۸ - ۱۳۹۷) برای کسب عنوان قهرمانی در دیدار فینال مقابل هم قرار گرفتند.

آن مسابقه که به صورت سه از پنج برگزار شده بود، در چهار بازی هر تیم صاحب ۲ برد بودند و برای بازی پنجم در آبادان به مصاف هم رفتند که آخرین مسابقه ۲ تیم در آن فصل برای گرگانی‌ها با قبول شکست در برابر میزبان خود به تلخی و برای آبادانی‌ها با کسب عنوان قهرمانی به شیرینی گذشت.

پس از آن نایب قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، دستخوش تغییرات اساسی از کادر فنی تا بازیکنان و افزایش بودجه و اعتبارات شد.

این تیم برای فصل ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ با انتخاب مهران شاهین‌طبع بر روی نیکمت به عنوان سکاندار اصلی و جذب چندین بازیکن داخلی و خارجی، در پایان دور مقدماتی جایگاه نخست جدول را کسب کرد و در حالی که آماده می‌شد تا وارد دور دوم شود، به علت شرایط شیوع کرونا و تصمیم سازمان لیگ مبنی بر تعطیلی مسابقات، تنها به همان کسب عنوان صدرنشینی قناعت کرد و ادامه مسابقات برگزار نشد.

از فصل ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ شاهین‌طبع که دومین تجربه خود را در گرگان به عنوان سرمربی تیم شهرداری سپری می‌کرد، توانست تیم را به قهرمانی برساند.

پس از آن قهرمانی مسوولان تیم باز هم دست به تغییرات زدند و این بار، مهران حاتمی را سکاندار کردند و او تغییرات زیادی در تیم قهرمان ایجاد نکرد و بدون تغییرات محسوس در ۲ فصل متوالی (فصول ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱) توانست ۲ قهرمانی متوالی به دست آورد.

شرایط تغییر کادر فنی پس از ۲ قهرمانی تیم شهرداری با هدایت حاتمی، دوباره در این تیم اتفاق افتاد و این بار سکاندار اصلی تیم «سیدمصطفی هاشمی» شده و او تغییرات اساسی و کلی در شالکه کادر فنی و بازیکنان ایجاد کرد.

هاشمی که به عنوان معدود مربی پرافتخار در بسکتبال شناخته شده می‌شود به خوبی می‌دانست در شهری کار خواهد کرد که مردمش بسکتبال را با پوست و گوشت خود لمس می‌کنند و اگر نمی‌توانند به سالن بسکتبال بیایند، حداقل در رقابت‌های تیم شهرداری که به صورت زنده پخش می‌شود، حدود ۲ ساعت در منزل می‌نشیدند و از پای گیرنده‌های خود تکان نمی‌خورند.

تغییرات ایجاد شده در تیم بسکتبال شهرداری گرگان در پیش از آغاز مسابقات فصل جاری (۱۴۰۳ - ۱۴۰۲) به مذاق هواداران و شاید هم مردم این شهر خوش نیامد و گله‌مندی‌هایی را در اطراف تیم ایجاد کرد.

با آغاز مسابقات لیگ برتر و کسب اولین پیروزی تیم شهرداری در مقابل شاگردان محمدرضا اسلامی در تیم لیموندیس شیراز، نگاه‌های انتقادی به یک باره تغییر کرد و همه امیدوار به فصلی پرشور و هیجان و کسب چهارمین عنوان قهرمانی متوالی شدند.

هفته دوم این فصل از مسابقات هم برای شهرداری‌چی‌های گرگان با برد در برابر تیم ذوب‌آهن اصفهان به عنوان حریف دیرینه و سنتی، اما با هدایت مربی فصل گذشته شهرداری (مهران حاتمی) همراه شد و شادی و شور گرگانی‌ها را بیش از قبل کرد و پیروزی در هفته سوم مقابل مس کرمان آن هم در زمین مسی‌ها، امیدواری را بیش از بیش به قهرمانی در دل مردم گرگان زنده کرد.

هفته چهارم به یک باره ورق برگشت و تیم گرگان در حضور هواداران خود در یکی از دربی‌های شمال، مقابل کاله آملی که در فینال فصل گذشته مغلوب شهرداری شده بود، تَن به شکست داد و بعد از آن صدای اعتراض‌های هواداران بلند شد و از گوشه و کنار سالن هواداران نام «پری پتی» را به عنوان جادوگر و نجات‌گر این تیم به خصوص در ۲ فینالی که تیم گرگان به قهرمانی رسید، را فریاد می‌زدند.

هاشمی و شاگردانش پس از این باخت راهی لبنان شدند تا در مقابل تیم «ساجس الحکمه» این کشور، اولین مسابقه خود را از سری رقابت‌های لیگ برتر غرب آسیا برگزار کنند.

در مسابقه‌ای که شاید کمتر کسی انتظار بُرد از شهرداری را داشت، یاران هاشمی دست به کاری بزرگ زدند و با وحدت و هماهنگی کامل توانستند میزبان خود را در مقابل دیدگان پنج هزار تماشاگرش که از ابتدا با تشویق‌های گوش خراشانه‌شان تیم خود را تشویق می‌کردند به پیروزی دست یابند.

گرگانی‌ها با این پیروزی وارد هفته پنجم لیگ برتر ایران شدند و در تهران به مصاف مهرامی رفتند که در این فصل «محمد جمشیدی» کاپیتان فصول پیشین شهرداری را در کنار «سجاد پذیرفته» دیگر بازیکن مورد توجه و علاقه گرگانی را به خدمت گرفته بود.

حال با سپری شدن پنج هفته از رقابت‌های لیگ برتر، قطار این رقابت‌ها به هفته ششمی رسید که تنها یک بازی آن امروز جمعه در گرگان بین ۲ تیم شهرداری این شهر و پالایش نفت آبادان برگزار خواهد شد.

نفتی‌ها طی ۲ فصل اخیر (۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱) و پس از جدایی «حماد سامری» از تیم‌شان و جایگزین شدن «علی توفیق»، آنطور که باید و شاید نتواتسند خواسته‌های این تیم را برآورده کنند و برهمین اساس مدیران این تیم تصمیم گرفتند تا بار دیگر سامری را به تیم برگردانند.

سامری در فصل ۱۳۹۸ - ۱۳۹۷ توانست به مقام قهرمانی با نفت دست یابد و با همین تیم در همان سال در مسابقات غرب آسیا به مقام سوم رسید و پیش از ترک این تیم در سال ۱۴۰۰ با پایان قراردادش، حاضر به ادامه تمدید نشد.

جدال شهرداری گرگان و پالایش نفت آبادان برای صدرنشینی بسکتبال

سامری در این فصل در ابتدا محمد حسن‌زاده را که با ترک این تیم به مهرام تهران پیوسته بود را بازگرداند و در کنار او اقدام به جذب امیرحسین صدیقی از کاله آمل، محمد ترابی از مس رفسنجان و نوید خواجه‌زاده از آویژه صنعت پارسا مشهد کرد.

در کنار این چهار بازیکن، نفتی‌ها امسال از فرید اصلانی، امیر طاهرخانی، احسان دلیرزهان، صالح فروتن، حسام رضایی، آرش مرادی، نادر زبیدیان، علی عچرش و مهدی هلچی بدون هیچ بازیکن خارجی در لیگ استفاده می‌کنند.

مسابقه ۲ تیم بسکتبال شهرداری گرگان و پالایش نفت آبادان در شرایطی برگزار خواهد شد که شهرداری‌چی‌ها پیش از این مسابقه با چهار برد و یک باخت از مجموع پنج بازی خود، دارای ۹ امتیاز هستند و به علت تفاضل بیشتر بعد از تیم طبیعت تهران در مکان سوم جدول رده‌بندی قرار دارد.

آبادانی‌ها نیز پنج مسابقه خود را در این فصل بدون شکست پشت سر گذاشتند و با ۱۰ امتیاز به صدر جدول تکیه کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha