قلع و قمع ۶۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کنگاور

کرمانشاه - ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی کنگاور گفت: ۶۵ مورد ساخت و سازغیرمجاز با هدف تغییر کاربری طی یک ماه گذشته در این شهرستان قلع و قمع شد.

«محمدخزایی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ۶۵ فقره ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای‌های شهرستان در راستای اجرای احکام قطعی مقامات قضایی و به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات با حضور نماینده بخشداری، نماینده جهادکشاورزی و همکاری نیروی انتظامی و نماینده دادگاه قلع و قمع شد.

وی با تاکید بر اجرای سیاست های ابلاغی سازمان امور اراضی کشور و تاکید دادستان محترم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه و شهرستان کنگاور، افزود: تعداد ۴۷ مورد از ساخت و ساز های غیر مجازشامل فنس کشی، ایجاد سکو، دیوار کشی در اراضی کشاورزی با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تخریب و حدود ۷۵ هزار متر مربع از اراضی تصرفی به وضع سابق اعاده شد.

خزایی با هشدار به احداث کنندگان بنا در اراضی کشاورزی، به مردم توصیه کرد: از خرید ملک‌های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند، خودداری کنند.

او در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم فهیم کنگاور هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سودجویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است، جلوگیری شود.‏

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی و با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha