۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85300462
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح جهادی درمان دام های روستایی البرز

۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبر: 85300462
اجرای طرح جهادی درمان دام های روستایی البرز

کرج - ایرنا - رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز گفت: همزمان با  هفته بسیج، طرح جهادی درمان دام های دامداریهای روستایی و همچنین مشاوره تغذیه ای و تولیدی مثلی در این استان به اجرا درآمد.

سرهنگ پاسدار «علی اصغر شماخی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح جهادی درمان دام های سبک و سنگین دامداری های سنتی این استان در هفت روستای دهستان ایپک شهرستان اشتهارد از روز گذشته آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح سه گروه ۲۰ نفره دامپزشکان و کارشناسان علوم دامی جهادگر این استان به مدت سه روز حدود ۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین را تحت پوشش اقدامات درمانی قرار می دهند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح از این دام ها نمونه گیری انجام می شود و در صورت بروز بیماری داروهای مناسب همچون خمیرانگل و شربت انگل خورانده می شود، گفت: همچنین در این طرح جهادگران توصیه های بهداشتی و تغذیه، فرمول نویسی جیره و زمان مناسب برای آبستی دام های ماده را به دامداران آموزش می دهند.

بیش از ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین واکسیناسیون شدند

رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز در ادامه به اقدامات اجرا شده جهادگران کشاورزی و منابع طبیعی از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۸ هزار و ۵۰۰ راس دام روستایی این استان طی چهار مرحله با همکاری دامپزشکی استان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه این دام ها بر علیه بیماری هایی همچون شاربن، بروسلوز و تب برفکی واکسینه شده اند، افزود: در اجرای این طرح ها ۳۲۰ نفر از دامپزشکان و کارشناسان علوم دامی به صورت جهادی فعال بوده اند.

وی تصریح کرد: همچنین بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز از ابتدای سال جاری در ارتقای بهره وری و تولید چهار محصول گندم، جو، کلزا و ذرت علوفه ای با جهاد کشاورزی همکاری تنگاتنگ داشته است.

شماخی با بیان اینکه در برخی از استان های کشور محصول برنج نیز شامل این طرح می شود، گفت: همچنین ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش آموزش های مربیان این قشر بسیج در پنج مرحله آموزش قرار گرفته اند.

وی افزود:‌ضمن اینکه در این مدت جهادگران کشاورزی از مزارع به صورت مرتب سرکشی کرده و این مزارع حدنگاری شده اند و در سامانه کشوری سازمان بسیج این حدنگاری ها ثبت شده است و هنوز این ارتباط با کشاورزان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha