۲ آذر ۱۴۰۲، ۴:۳۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85300347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلاروس: جنگ در اوکراین همچنان باعث بی‌ثباتی در شرق اروپا می‌شود

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه بلاروس روز چهارشنبه اعلام کرد که درگیری در اوکراین همچنان منجر به بی‌ثباتی شرق اروپا می‌شود.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "تاس" سرگئی آلینیک وزیر امور خارجه بلاروس گفت که درگیری در اوکراین همچنان عامل اصلی بی‌ثبات کننده در منطقه شرق اروپا است.

وی پس از نشست مشترک شورای وزیران خارجه، شورای وزیران دفاع و کمیته دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در مینسک گفت: "درگیری در اوکراین همچنان یک مساله مهم و عامل اصلی بی‌ثبات کننده در منطقه شرق اروپا است. "

وزیر امور خارجه بلاروس همچنین گفت: مرزهای جنوبی سازمان پیمان امنیت جمعی در معرض چالش‌ها و تهدیدهای متعدد و متنوعی با ماهیت فراملی از جمله تروریسم و افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیرقانونی قرار دارد.
به گزارش ایرنا, طی هفته‌های گذشته باوجود اینکه جنگ در خطوط مقدم جبهه جنگ میان روسیه و اوکراین ادامه داشته و ده‌ها نبرد از مناطق خطوط مقدم گزارش شده و فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و سایر اهداف در هر دو کشور مورد حمله قرار گرفتند اما هیچ طرفی توانایی زیادی برای تغییر روند جنگ نداشته، چنانچه این جنگ به جنگی فرسایشی تبدیل شده است.

کارشناسان باور دارند این جنگ طولانی خواهد شد، چرا که دو طرف توانایی رسیدن به اجماع درباره مناطق مورد مناقشه ندارند و غرب به رهبری آمریکا نیز امیدوار است از اوکراین برای پایین کشیدن و تضعیف روسیه استفاده کند.

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه گفت غرب علاقه‌ای به مذاکره با مسکو درباره مسئله اوکراین ندارد.

باوجود این افزایش تنش میان روسیه و اوکراین بر رفتار امریکا و ناتو تاثیر خواهد گذاشت. اگر آمریکا و ناتو سلاح‌های دور برد بیشتر برای اوکراین فراهم کنند مناقشه نظامی میان روسیه و اوکراین افزایش خواهد یاف. اگر امریکا و ناتو تصمیم به مداخله مستقیم بگیرند تنش و جنگ به تمام قاره اروپا کشیده خواهد شد.

مقام‌های روسیه همواره نسبت به تبعات ادامه حمایت غرب از اوکراین و درگیری با ناتو هشدار داده‌اند. دمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه هفته گذشته هشدار داد که غرب با ارسال سلاح‌های سنگین‌تر به اوکراین و تجلیل از نازیسم، جهان را به سوی جنگی جهانی که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون دیده نشده است، نزدیک می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha