۲ آذر ۱۴۰۲، ۶:۲۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85300332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استقبال عمان از آتش بس بشردوستانه در غزه

۲ آذر ۱۴۰۲، ۶:۲۵
کد خبر: 85300332
استقبال عمان از آتش بس بشردوستانه در غزه

تهران - ایرنا - عمان از دستیابی به توافق آتش بس حماس و رژیم اسرائیل، مبادله تعدادی از اسیران بین دو طرف و اجازه ورود تعداد بیشتری از کامیون های حامل کمک های امدادی و بشر دوستانه به نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، رسانه های عمان به نقل از وزارت امور خارجه اعلام کردند ، از میانجیگری مشترک دولت قطر و مصر برای تحقق این امر قدردانی و ابراز امیدواری شده است که این امر منجر به آتش بس دائمی و از سرگیری آتش بس واقعی و ابتکارات عادلانه برای دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت چهار روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

بر اساس این توافق، حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم اسرائیل طی چهار روز آتش بس در جنوب و شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد و تل آویو متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح الدین را خواهند داشت.

این آتش ‌بس ورود تعداد بیشتری از کاروان‌های بشردوستانه و کمک‌های امدادی به غزه از جمله سوخت تعیین ‌شده برای نیازهای بشردوستانه را امکان پذیر ساخته است.

در همین حال، سازمان‌های غیردولتی از جمله عفو بین‌الملل تاکید کردند که آتش‌بس چهار روزه در غزه «ناکافی» است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha