۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85300184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع لهستان: تشکیل ارتش اروپایی خیالی بیش نیست

تهران-ایرنا- ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان در سخنانی تشکیل یک ارتش اروپایی را خیالی توصیف کرد که نمی‌تواند در آینده محقق شود.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان در سخنانی اظهار داشت وجود ناتو برای امنیت اروپا ضروری است.

وی با این حال در واکنش به اظهاراتمقامات بعضی از کشورهای اروپایی درباره تشکیل ارتش اروپایی گفت که تشکیل یک ارتش اروپایی خیالی بیش نیست.

وزیر دفاع لهستان تصریح کرد: مسوولیت دفاع هر کشوری متوجه ملت‌های آن است و ارتش اروپایی نمی‌تواند این مهم را انجام دهد.

وی افزود: من به این نتیجه رسیده‌ام که هرگونه رقابت بین ناتو و اتحادیه اروپا در مورد امنیت، رقابت بسیار بدی است.

کشورهای اروپایی با جدی‌تر شدن بحران میان روسیه و اوکراین بار دیگر به فکر تشکیل ارتش تخصصی برای خود افتاده‌اند حال آنکه هنوز نتوانسته‌اند چاره‌ای را برای موانع پیشین به ویژه مخالفت ایالات متحده با تضعیف ناتو پیدا کنند.

«جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چند ماه قبل به خبرنگاران گفته بود: نیاز به دفاع قدرتمندانه‌تر اروپا هرگز و از زمان حوادث افغانستان تا به اندازه امروز آشکار نبوده است. ناکامی‌ها در افغانستان به طور برجسته‌ای نمایان شد و اتحادیه اروپا باید یک «نیروی واکنش سریع» متشکل از ۵هزار سرباز را برای خود ایجاد کند.

تحلیلگران اروپایی اکنون بروز بحران در مرزهای شرقی قاره سبز میان روسیه و اوکراین را دلیل دیگری برای پیگیری سریع‌تر این ابتکار ارزیابی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha