پوتین: مرگ غیرنظامیان فلسطینی تکان دهنده نیست؟

تهران- ایرنا- رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: جنگ در اوکراین باید شوکه کننده باشد، اما کودتای خونین اوکراین در سال ۲۰۱۴ و به دنبال آن جنگ رژیم کی‌یف علیه مردمش در دونباس و همچنین مرگ غیرنظامیان فلسطینی تکان دهنده نیست؟

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین امروز (چهارشنبه) در نشست مجازی سران گروه ۲۰ با اشاره به سخنان برخی رهبران جهان که گفتند از اقدامات روسیه در اوکراین و تلفات جانی [جنگ اوکراین] شوکه شده‌اند، با ابراز تعجب گفت: چرا رهبران جهان از سخنان دبیرکل سازمان ملل درباره اینکه نوار غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان بزرگ کودکان است، شوکه نمی‌شوند؟

وی ادامه داد: جنگ در اوکراین باید تکان دهنده باشد اما اینکه پزشکان باید بر روی کودکان عمل‌جراحی کنند و کودک را بدون بیهوشی جراحی می‌کنند، تکان دهنده نیست؟

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: اقدامات نظامی همیشه برای مردم یک مصیبت است و البته باید به اینکه چگونه می‌توان جلوی این فاجعه را گرفت، فکر کرد. روسیه هرگز مذاکرات صلح با اوکراین را رد نکرده است، این اوکراین بود که به طور علنی اعلام کرد از روند مذاکرات خارج می‌شود.

ولادیمیر پوتین در نشست سران گروه ۲۰ همچنین بمب‌گذاری نورد استریم را «اقدام تروریستی بین‌المللی» خواند و تصریح کرد: برای حذف رقبا و کسب برتری، از روش‌های رقابت ناعادلانه استفاده می‌شود. منظورم به طور مشخص، نه تنها تخریب زنجیره‌های حمل و نقل و لجستیک بلکه حملات تروریستی دولتی است و نمونه آشکار آن، انفجار سامانه خط لوله گاز نورد استریم است که در امتداد دریای بالتیک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه «این گروه، ساختار مهمی در مدیریت اقتصادی جهان است، به‌ویژه اینکه تلاش‌های مقابله‌ای همچنان ادامه دارد»، خاطر نشان کرد:  نگرانی بزرگی که اقتصاد جهانی با آن مواجه است، تبعات مستقیم سیاست‌های اقتصاد کلان نادرست برخی کشورها است.

هند که ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ را برعهده دارد، امروز (چهارشنبه) میزبان نشست مجازی این گروه است.

گروه ۲۰ (G۲۰) یک سازمان بین‌دولتی متشکل از ۱۹ کشور به‌همراه اتحادیه اروپا (EU) و اتحادیه آفریقا (AU) است. این گروه برای رسیدگی به مسائل عمده مرتبط با اقتصاد جهانی مانند ثبات مالی بین‌المللی، تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار فعالیت می‌کند.

بنا بر اعلام مقامات هندی، رهبران همه اعضای گروه ۲۰ از جمله رئیس اتحادیه آفریقا و همچنین ۹ کشور مهمان و روسای ۱۱ سازمان بین المللی به این نشست دعوت شده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha