۴۵ درصد آمریکایی‌ها هزینه واشنگتن برای جنگ اوکراین را «بیش از حد» می‌دانند

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و مرکز پژوهشی «NORC» نشان داد که در حدود ۴۵ درصد از مردم ایالات متحده فکر می‌کنند که این کشور برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه «بیش از حد» هزینه می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت: این درحالی است که قانونگذاران در واشنگتن در راستای حمایت دولت فدرال به کی‌یف، در حال بررسی ارسال میلیاردها دلار بیشتر برای کمک به مقابله اوکراین با روسیه هستند.

در نظرسنجی جدید خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و مرکز پژوهشی «NORC»، حدود ۴۵ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که دولت ایالات متحده برای کمک به اوکراین در مبارزه با روسیه بیش از حد هزینه می‌کند، در حالی که این رقم در نظرسنجی قبلی در اکتبر (مهر/آبان)، ۵۲ درصد بوده است.

در این نظرسنجی، بیش از یک سوم (۳۸ درصد) گفته‌اند که هزینه‌های جاری [برای کمک به اوکراین] به میزان مناسبی است.

بر اساس این گزارش، در میان جمهوری‌خواهان، در حدود ۳ نفر از هر ۱۰ نفر (۲۹درصد) گفته‌اند که میزان هزینه‌های فعلی تقریباً مناسب و درست است.

در این نظرسنجی یک‌هزار و ۲۳۹ فرد بزرگسال در تاریخ ۲ تا ۶ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۱ تا ۱۵ آبان ۱۴۰۲) انجام شد.

به گزارش ایرنا، آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به تازگی و پس از دیدار با مقامات اوکراینی، یک بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری جدید به اوکراین اختصاص داد که شامل مهمات دفاع هوایی و سلاح‌های ضد تانک است.

این روزها آمریکا همزمان با دو بحران بزرگ یکی در شرق اروپا [جنگ اوکراین] و دیگری در غرب آسیا [جنگ در غزه و حمایت از رژیم صهیونیستی] درگیر است و این مسائل معادلات را در حوزه داخلی و نیز سیاست خارجی این کشور متحول کرده‌ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha