«کاوشکده فناوری» در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گشایش یافت

اصفهان - ایرنا - «کاوشکده فناوری» روز چهارشنبه با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اعلام کرد: کاوشکده فناوری نمونه‌ای از موزه‌های علم و فناوری در دنیاست که هدف آن ترویج آموزش غیررسمی شاخه‌های مختلف علم از طریق تجربه عملی کار با تجهیزات است و دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند از سراسر کشور با حضور در آن از نزدیک با تجربه‌های علمی بویژه در زمینه علم فیزیک آشنا شوند.

«کاوشکده فناوری» در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گشایش یافت

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و افتتاح کاوشکده فناوری گفت: این شهرک ریشه‌دارترین بخش زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است که به مرحله بلوغ رسیده و الگوی بسیاری از پارک‌ها و عناصر دیگر این زیست بوم محسوب می‌شود.

سجاد محمدعلی‌نژاد افزود: این شهرک بدلیل سابقه فعالیت در این زیست بوم، پیشران حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور به‌شمار می‌رود و جریان‌های شکل گرفته در آن می‌تواند بعنوان الگو در سراسر کشور توسعه یابد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم همچنین از آزمایشگاه‌های مرکزی و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد و از نزدیک با توانمندی و چالش‌های این شرکت‌ها آشنا شد.

این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلفی از پزشکی و سلامت تا ساخت و تولید، شیمی، لیزر و فولاد فعالیت می‌کنند و بر رفع نیاز فناورانه صنعت تمرکز دارند.

حمایت از توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری، پیوند زدن میان ایده‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی و فناورانه با نیازها و مسائل کشور، بازارسازی و کمک به تجاری سازی فناوری‌ها و محصولات واحدهای فناور و همچنین کمک به بهبود شبکه‌سازی در این زیست بوم از موضوع های سفر معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم به اصفهان و بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی این شهر است.

اصفهان بعنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با سهم بیش از ۹ درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور، رُتبه دوم را از این لحاظ در بین استان‌ها دارد و سهم اقتصاد دانش بنیان در این خطه حدود ۲.۵ درصد و بیشتر از میانگین کشوری است.

همچنین این استان نخستین و تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را در خود دارد که ایده ایجاد پارک‌های علم و فناوری از آن از سال ۱۳۸۰ شکل گرفت و امروزه این شهرک در سایه حمایت دولت و تلاش فناوران و بخش خصوصی، یکی از بزرگترین مجموعه‌های دانش بنیان ایران با حدود ۷۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان به‌شمار می‌رود.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای مراکز رشد مقدماتی و جامع و پارک علم و فناوری شیخ بهایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha