حق بهره‌برداری از زمین در شهرک‌های صنعتی اردبیل با تخفیف ۵۰ درصدی واگذار می‌شود

اردبیل- ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: برای رونق سرمایه گذاری، حق بهره‌برداری زمین به صورت شرایط نقد و اقساط و تخفیف تا سقف ۵۰ درصد در شهرک‌های صنعتی استان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا هاشم علایی روز چهارشنبه در بازدید از شهرک صنعتی اردبیل افزود: واگذاری اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کم برخوردار از جمله مشوق‌هایی است که برای رونق و توسعه سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه توسعه استان مستلزم توجه ویژه به واحدهای صنعتی و حمایت از سرمایه گذاران است، گفت: در سال‌های اخیر با حمایت‌های انجام شده‌، شاهد حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هستیم که منجر به رونق تولید و اشتغال در استان شده است.

وی در عین حال گفت: خرید، فروش و تنظیم هرگونه وکالت‌نامه‌های تفویض اختیار تا زمان اتمام احداث و راه اندازی سالن تولید با هدف جلوگیری از هرگونه رانت و سفته‌بازی در شهرک‌های صنعتی استان ممنوع است.

علایی یادآورشد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظف هستند تا در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت‌نامه‌های تنظیمی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

وی افزود: همچنین بر اساس این قانون هرگونه نقل و انتقال واحدهای تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره‌برداری از دستگاه‌های ذی‌صلاح است و خریداران و فروشندگان موظف هستند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی خود از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی دانست و گفت: ممکن است برخی از قراردادها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله داشته باشند که هر یک از این موارد به طور حتم زمینه‌ساز مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha