۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85299737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش سنتکام به حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق

تهران- ایرنا- فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) امروز چهارشنبه مدعی شد که نیروهای این کشور در واکنش به حمله‌ای که روز گذشته علیه نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف صورت گرفت، حملاتی را علیه ۲ هدف در عراق انجام دادند.

به گزارش ایرنا، سنتکام ساعاتی پیش در تارنمای ایکس (توییتر پیشین)، ادعا کرد که حملات امروز صبح نیروهایش واکنشی به حملات صورت گرفته علیه نظامیان کشورش و نیروهای ائتلاف از جمله آفند دیروز (۳۰ آبان) با موشک بالستیک کوتاه برد در عراق بوده است.

وزارت دفاع آمریکا دیشب اعلام کرده بود که پایگاه هوایی "عین الاسد" در عراق با یک موشک بالستیک کوتاه برد مورد حمله قرار گرفت.

سابرینا سینگ معاون پنتاگون روز سه شنبه به وقت محلی با تکرار ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد: شبه ‌نظامیان مورد حمایت ایران یک "موشک بالستیک با برد کوتاه" را شب گذشته به سمت پایگاه هوایی عین الاسد در عراق شلیک کردند.

وی تصریح کرد: در پاسخ به این اقدام، جنگنده آمریکا بی درنگ تلافی کرد و منجر به "تلفات در نیروی دشمن" شد.

سینگ گفت: این شبه نظامیان پس از شلیک موشک‌هایی به سوی پایگاه هوایی عین الاسد، به خودروهای خود بازگشتند و در همان زمان هواپیمای توپدار ای‌ سی-۱۳۰ آنها را شناسایی کرد. ‌

این مقام پنتاگون گفت: "شبه‌نظامیان به این دلیل هدف گرفته شدند که ای‌سی-۱۳۰ توانست سرمنشاء را مشخص کند."

معاون سخنگوی پنتاگون گفت: این حمله موشکی بالستیک منجر به جراحات مختصر در نیروهای آمریکایی شد، اما ارزیابی‌ها همچنان در حال انجام است.

پاتریک (پت) رایدر سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد که در حمله به پایگاه عین الاسد با موشک‌های کوتاه برد "هشت نفر" از نیروهای آمریکایی و ائتلاف مجروح شدند و خسارات جزئی به پایگاه وارد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha