۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85299396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر مقام ژاپنی به چین برای رفع ممنوعیت غذاهای دریایی

تهران- ایرنا - رئیس حزب کومئیتو در ژاپن که ائتلافی با حزب حاکم است امروز چهارشنبه در راستای ترغیب چین برای لغو ممنوعیت واردات غذاهای دریایی این کشور به چین در پی رهاسازی پسماندهای راکتور فوکوشیما به پکن سفر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کیودو، ناتسوئو یاماگوچی رئیس حزب کومئیتو در ژاپن که ائتلافی با حزب حاکم است، برای نخستین بار از اوت (مرداد/ شهریور) ۲۰۱۹ به چین سفر کرد و قرار است در سفر دو روزه اش به پکن نامه ای شخصی از سوی فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن به شی جین پینگ رئیس جمهوری چین تسلیم کند.

قرار بود این مقام ژاپنی در ماه اوت (مرداد / شهریور) به چین سفر کند که این سفر به دلیل تیرگی روابط دوجانبه میان دو کشور به دلیل رهاسازی پسماندهای راکتور فوکوشیما به آب های آزاد که اواخر ماه اوت (مرداد/ شهریور) آغاز شد و از سوی چین به شدت مورد انتقاد قرار گرفت به تعویق افتاد.

باوجود این برنامه‌ریزی ها برای دیدار یاماگوچی با مقامات ارشد چینی از جمله لیو جیانچوئو رئیس دفتر وابسته فرهنگی حزب کمونیست انجام شده است. به علاوه قرار است این مقام ژاپنی از سرگیری مذاکرات منظم میان دو حزب ژاپنی و چینی که آخرین بار در سال ۲۰۱۸ انجام شده را خواستار شود.

در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه که هفته گذشته در سانفرانسیسکو برگزار شد، شی و کشیدا توافق کردند جلسه مشورتی کارشناسی درباره رهاسازی پسماندهای فوکوشیما به اقیانوس برگزار کنند و همچنین روابط دوجانبه برپایه سود مشترک در منافع استراتژیک مشترک بسازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha