چشم‌پوشی دولت از ۳.۸ درصدی حقوق ورودی در بودجه ۱۴۰۳

تهران- ایرنا- بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، دولت از ۳.۸ درصد مالیات بر واردات (حقوق ورودی) با هدف حمایت از معیشت مردم چشم‌پوشی کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ که از سوی دولت منتشر شده است، در جدول سقف درآمدهای دولت در سال ۱۴۰۳ و تراز عملیاتی مالیات بر واردات (حقوق ورودی) نسبت به سال ۱۴۰۲ کاهش داشته است.

در جدول شماره ۲ لایحه بودجه آمده است که مالیات بر واردات (حقوق ورودی) در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۴۵۴ هزار و و ۹۳۰ میلیارد ریال بوده که این مبلغ در سال آینده به یک میلیون و ۴۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید و نشان دهنده کاهش ۳.۸ درصدی در دریافتی دولت است.

به گزارش ایرنا، بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر ۷ فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه منتشر شده است.

منابع عمومی دولت در بودجه با رشد ۱۶.۷ درصدی به ۲۴۲۹ هزار میلیارد تومان و درآمدهای پایدار نیز با رشد ۴۱.۹درصدی به ۱۴۹۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. فروش نفت هم در لایحه ۱۴۰۳ نسبت به قانون بودجه سال گذشته کاهش ۱۶ درصدی داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha