هوای چهارمحال و بختیاری در پاییز امسال گرم‌تر شده است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای استان طی ۲ ماه مهر و آبان در مقایسه با مدت مشابه میانگین بلندمدت بین نیم تا ۱.۵(یک و نیم) درجه گرم‌تر شده است.

مهران چراغپور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود دما در آذر ماه نیز به مانند ۲ ماه گذشته افزایشی باشد.

وی افزود: اگر چه پاییز امسال نیز روزهای سردی را تجربه کردیم و دما در صبح روز چهارشنبه در سورشجان به چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید و سردترین ایستگاه استان گزارش شد اما نسبت به میانگین بلندمدت دماها افزایشی بوده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دما در شهرکرد نیز در صبح روز چهارشنبه به سه درجه سانتی‌گراد زیری صفر رسید اما به سبب رطوبت موجود در جو دمای احساسی که شهروندان تجربه کردند سردتر بوده است.

چراغپور در خصوص نوسانات جوی استان طی روزهای آینده نیز توضیح داد: تا اواسط هفته آینده خبری از بارش‌ها نیست و دما نیز طی روزهای آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha