پرونده خودروهای شوتی روی میز شورای عالی امنیت ملی

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار خودروی شوتی در جاده های کشور برای رانندگان ایجاد خطر می‌کنند، گفت: به شورای عالی امنیت ملی درخواست دادیم که دستور دهند خودروهای شوتی در زمان دستگیری برای ۶ ماه در پارکینگ توقیف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز چهارشنبه در هشتمین رزمایش خودرویی و ارتقاء توان تحرک عملیاتی پلیس راهور فراجا و همچنین افتتاح مقرهای جدید پلیس راهور اظهار داشت: در ابتدای امسال به پلیس راهور اعلام شد که تصادفات جاده‌ای به ۱۲ درصد کاهش یابد اما با توجه به حجم مسافرت‌ها در نیمه نخست امسال، این شاخص از ۱۲ درصد فراتر رفت.

وی گفت: تا پایان سال باید میزان تصادفات جاده ای به ۱۲ درصد کاهش یابد که این انتظار با توجه به توان پلیس راهور امکان پذیر است.

سردار رادان با بیان اینکه پلیس راهور مسئول تصادفات نیست و نباید پلیس بار دستگاهای دیگر را به دوش بکشد، پلیس راهور را ویترین پلیس در سراسر کشور دانست و گفت: پلیس راهور می تواند سرمایه اجتماعی انتظامی را افزایش دهد و مشارکت و اطمینان مردم و جامعه را برای انتظامی به ارمغان بیاورد.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: اقدامات پلیس راهور باید به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای منجر شود تا اعتماد مردم به پلیس افزایش یابد.

سردار رادان تاکید کرد: برای کاهش حوادث جاده ای باید همه دستگاه‌ها در کنار پلیس ماموریت خود را درست انجام دهند.

تحقق پلیس هوشمند یک ضرورت است

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه این برنامه با افتتاح پاسگاه ها و قرارگاه‌های پلیس راهور در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس بر توسعه پلیس در معماری جدید فراجا تاکید کرد و گفت: هوشمندسازی پلیس راهور یک نیاز اجتناب ناپذیر است و بدون شکل‌گیری هوشمندسازی در معماری پلیس آینده منجر به شکست خدمات می‌شود.

سردار رادان کروکی هوشمند را یکی از گام‌های هوشمندسازی در حوزه راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و توضیح داد: کروکی هوشمند به فرماندهان نیز کمک می کند تا در جریان تمامی اقدامات پلیس باشند.

وی اظهار داشت: امروز به جای مراجعه مردم به پلیس، باید پلیس به محل زندگی مردم برای خدمت مراجعه کند که طرح پلاک گذاری درب منازل یک نمونه بارز برای این نوع خدمت است.

لزوم افزایش جریمه‌های رانندگی

فرمانده فراجا با اشاره به اینکه بخش اعظم تخلفات رانندگی ناشی از خطای انسانی است، افزود: باید متخلفان هزینه تخلف خود را پرداخت کنند.

سردار رادان خواستار تصویب قانون افزایش جریمه ها توسط مجلس شورای اسلامی شد و افزود: این طرح ابتکار خوب دولت سیزدهم بود که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود و به طور حتم کاهش چشمگیر حوادث را همراه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد که افزایش جریمه رانندگی ارتباطی با تورم ندارد زیرا اصلاً در سبد معیشت مردم قرار نمی‌گیرد.

پیگیری توقف ۶ ماهه خودروهای شوتی

فرمانده‌ کل انتظامی خودروهای قاچاق بر (شوتی) را یکی از دغدغه های پلیس دانست و گفت: به شورای عالی امنیت ملی درخواست دادیم که دستور دهند خودروهای شوتی در زمان دستگیری برای ۶ ماه در پارکینگ توقیف شود.

سردار رادان تاکید کرد: سالانه ۳۰۰ کشته حوادث راهنمایی و رانندگی ناشی از فعالیت خودروی شوتی است که تمامی قوانین را پایمال می کنند.

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۴۰ هزار خودروی شوتی جاده های کشور را در می نوردند، مقررات رانندگی را زیرپا می گذارند و خطر را به دیگران تحمیل می کنند.

سردار رادان با بیان اینکه به ازای هر کشته ۲۵ مصدوم در حوادث جاده‌ای داریم، افزود: با جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده ها می‌توان حجم بزرگی از تلفات و مصدومان و تضادفات جاده‌ای را کاهش داد.

وی همچنین گفت: بخاطر خودروهای شوتی هر ساله تعداد قابل توجهی از ماموران نیروی انتظامی جان خود را از دست می‌دهند که ضربه‌ای به توان انتظامی و پلیس راهور است.

ثبت ۲۷ میلیارد تردد در جاده‌های کشور

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه امروز ۱۰۰ دستگاه خودروی جدی به ناوگان راهور افزوده شد، گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲۷ میلیارد تردد در جاده های درون و برون شهری ثبت شده است.

سردار سید کمال هادیانفر اظهار داشت: پلیس راهور از ابتدای سال بیش از ۱۲۰ میلیون خدمت به مردم ارایه کرده که بی سابقه بوده است.

وی همچنین با اشاره به اضافه شدن ۲۸۰۰ دستگاه خودرو جدید به نیروهای عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، اضافه کرد: این میزان طی هشت دوره رزمایش به توان تحرک عملیاتی پلیس راهور پیوسته است.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: تنها در ۲ دوره طی یکسال اخیر ۳۰۰ دستگاه خودرو شامل خودروهای شاسی به ناوگان پلیس اضافه شد.

سردار هادیانفر همچنین از افتتاح ۱۵ پاسگاه پلیس در محورهای مواصلاتی کشور خبر داد.

ضرب الاجل چهارماهه فرمانده کل فراجا به پلیس راهور استانها

فرمانده انتظامی فراجا با بیان اینکه باید استانهایی که تاکید کرد: تمامی روسای پلیس راه و راهنمایی و رانندگی استانها و شهرستانهایی که بیشترین میزان تلفات جاده ای و یا روند افزایشی در حوادث جاده ای دارند چهار ماه فرصت دارند تا با ایجاد اقدامات ضربتی مانع از روند افزایشی تلفات جاده ای شوند. 

سردار رادان اضافه کرد: از هیچ رئیس استان و شهرستانی در حوزه پلیس راهور بهانه‌ای پذیرفته نیست و در صورت عدم توفیق اصلاح وضعیت باید در مدیریتشان تغییر ایجاد شود. 

وی گفت: در این زمینه با هیچ مسئولی پلیس راهور در استان ها و شهرستان ها تعارف نداریم، زیرا وعده ما به مردم بهترین خدمت و اجرای وظایفشان در کوتاه ترین زمان است. 

سردار رادان تاکید کرد: حضور ۲۴ ساعته پلیس در مناطق حادثه خیز، اعمال سریع قانون خودروهای پر خطر، توقیف خودروهایی که درساختار آن دست برده شده است از مهم ترین وظایف فرمانداران استانی است و باید رئیس پلیس راهور بر این مسئله نظارت کنند.

به گزارش ایرنا، در آیین امروز که در شهرک آزمایش برگزار شد، به صورت ویدئو کنفرانس ۱۵ پاسگاه در استان‌های خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و شمالی، گلستان، ایلام، شرق تهران، گیلان، گرگان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بندرعباس، مازندران و یزد به بهره برداری رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha