۱ آذر ۱۴۰۲، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85299131
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیام بالگردهای حامل پرچم فلسطین در توقیف کشتی اسرائیلی/ سربندی با عکس «ابوعبیده»

تهران- ایرنا- با گذشت چند روز از عملیات ظفرمندانه انصارالله در توقیف کشتی رژیم صهیونیستی، این عملیات همچنان مورد توجه محافل رسانه ای و مردمی در جهان عرب و اسلام است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، کاربران عرب در شبکه های اجتماعی به شدت از اقدام انصارالله یمن در توقیف کشتی اسرائیلی به وجد آمدند. آنها این اقدام را به مثابه وحدت سنی و شیعه بر خلاف آنکه برخی به دنبال فتنه افکنی هستند، دانسته و اینکه فلسطین عامل وحدت است. همچنین کاربران عرب یمنی ها را اصل عرب قلمداد کردند.

این رسانه همچنین با اشاره به توقیف کشتی اسرائیلی به دست نیروهای یمنی آورده است: نکته قابل توجه استفاده انصارالله از بالگردهایی با پرچم‌های فلسطینی و یمنی در جریان توقیف کشتی اسرائیلی است. همچنین سربندی که یکی از نیروهای یمنی در جریان این عملیات داشت و عکس «ابوعبیده » سخنگوی القسام بر روی آن نقش بسته بود. این خود حاوی پیام مهمی است مبنی بر اینکه، این عملیات به نام یمن و برای فلسطین انجام شد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب در بیانیه‌ای درباره جزئیات توقیف کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ تاکید کرد که تمامی کشتی‌های این رژیم و همچنین کشتی‌های در تعامل با تل‌آویو هدف مشروع نیروهای مسلح یمن هستند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در این باره اظهار داشت: نیروی دریایی یمن در راستای اجرای دستورات «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انقلاب یمن و در پاسخ به مطالبات ملت بزرگ یمن و همه آزادگان امت اسلامی و بر اساس مسوولیت دینی، انسانی و اخلاقی در قبال ملت فلسطین، عملیات نظامی را در دریای سرخ انجام داد که نتیجه آن توقیف یک کشتی صهیونیستی و انتقال آن به سواحل یمن بود.

سریع ادامه داد: نیروهای مسلح یمن به تمام کشتی‌های متعلق به دشمن اسرائیلی یا کشتی‌های در تعامل با آن هشدار می‌دهد که به هدف مشروع نیروهای مسلح ما تبدیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح یمن از همه کشورهایی که اتباعشان در دریای سرخ مشغول به کار هستند می‌خواهد که از هرگونه فعالیت با کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های متعلق به رژیم اسرائیل خودداری کنند.

سریع افزود: نیروهای مسلح یمن تاکید می کند که تا پایان تجاوز به نوار غزه و ادامه جنایات شنیع علیه برادران فلسطینی ما در غزه و کرانه باختری، به عملیات نظامی خود علیه دشمن ادامه خواهیم داد. طرفی که امنیت و ثبات منطقه و گذرگاه‌های بین‌المللی را تهدید کند، رژیم صهیونیستی است و اگر جامعه جهانی نگران امنیت و ثبات منطقه و عدم گسترش درگیری است، باید جلوی تجاوزات اسرائیل به غزه را بگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha