مجلات رشد در دسترس دانش‌آموزان ابتدایی اصفهان قرار می‌گیرد

اصفهان- ایرنا -معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان گفت: تمهیدات لازم برای استفاده دانش‌آموزان ابتدایی از مجلات رشد و بهره گیری از مطالب علمی و محتوای غنی آن پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، وجیهه فاضل روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی استان اصفهان افزود: استفاده از مجلات رشد تأثیرات بسیار مهم تربیتی و آموزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: یکی از راههای ترویج فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن آن در جامعه، ایجاد رغبت و در دسترس قرار دادن منابع برای مطالعه آنها در سنین کودکی و اوایل نوجوانی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های آموزشی دوره‌های ابتدایی باید به نحوی باشد که جزئیاتی از قلم نیفتد زیرا آموزش ابتدایی ظرافت‌های بسیاری نسبت به آموزش در دوره‌های دیگر دارد.

وی تصریح کرد: سال آینده ثبت‌نام پیش از موعد در کلاس اول دبستان نخواهیم داشت و مدیران مدارس و مراکز پیش‌دبستانی این مورد را باید موردنظر داشته باشند.

فاضل افزود: آموزش کودکان از سن صفر تا ۱۲ سالگی در حوزه معاونت آموزش ابتدایی قرار دارد و این بازه مهم‌ترین دوره رشد انسان است و به همین دلیل توجه بسیاری را می‌طلبد و باید فرهنگ تمرکز بر روی این بازه زمانی را نهادینه کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات توانمندسازی برای مدیران و مربیان مدارس ابتدایی استان اصفهان گفت: مدرسان میانی اردیبهشت‌ماه سال گذشته آماده‌ شدند تا مربیان پیش‌دبستانی نواحی و مناطق استان را آموزش دهند و از این مدرسان برای برگزاری دوره‌های آموزشی استفاده می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان بیان داشت: بازدیدهای صورت‌گرفته باید با دقت انجام شود و بازخوردهای متناسب با وضعیت آموزشی به واحدهای فعال داده شود تا نواقص برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

وی یادآور شد: محتوای پیش‌دبستانی برای امسال مورد تأیید وزارتخانه آموزش و پرورش قرار گرفت؛ محتواهای ارائه شده بسیار غنی هستند و چالش‌هایی که برای تهیه این محتواها وجود داشت برطرف شده است.

فاضل همچنین بر اجرای طرح های موثر برای به حداقل رساندن بازماندگان تحصیل تاکید کرد و گفت: طرح «شهید محمود وند» با تلاش مجموعه استان در سال گذشته به نحو مطلوبی انجام شد و برای سالجاری با جدیت بیش‌ازپیش باید پیگیری شود.

اکنون حدود یک میلیون دانش‌آموز در پنج هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند. که از این تعداد بالغ بر ۵۰۰ هزار دانش‌آموز مربوط به دوره ابتدایی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha