۲۶۰ میلیارد ریال برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در ایلام اختصاص یافت

ایلام- ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه ۲۶۰ میلیارد ریال امسال برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایلام اختصاص یافته گفت: عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی به واسطه فرهنگ بسیج، ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " حسن بهرام نیا" روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: همه شهدای ما، فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان به تعبیر فرمایش های مقام معظم رهبری، همه بسیجی بودند، چرا که تفکر، رفتار، منش و قیام انها حول محور فرهنگ بسیجی بوده است.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ بسیجی فراگیر و عالم گیر شده است، تصریح کرد: امروز در جهان می بینیم که این تفکر آزادی خواهی و آزادی طلبی در جهان نشر یافته است.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه باید با تمام ظرفیت و هر آنچه در توان داریم در راستای اعتلای فرهنگ بسیجی، به میدان آورده و تلاش کنیم، ابراز کرد: بسیجی تمامیت خواه نیست، بسیجی در همه زمینه ها، چهارچوب دار صحبت می کند و حرمت مردم و مسولان را رعایت و حفظ می کند.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان با عمل خود، فرهنگ بسیج را ترویج می دهند، یادآور شد: باید در راستای تقویت این فرهنگ به‌ویژه به همت همه افرادی که داعیه بسیج را دارند، تلاش شود.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه این همه عزت و اقتدار نظام اسلامی به واسطه فرهنگ بسیجی است، ابراز کرد: این فرهنگ ناب، میراث ماندگار و سند گرانبهای شهدا است که همه ما به آن افتخار می کنیم.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مطالبه گری باید بر اساس فرهنگ و آموزه های بسیج باشد، تصریح کرد: جوانان امروز که در عرصه های مختلف فنی، عملی، اجتماعی و سایر حوزه حماسه می آفرینند، خلاقیت دارند و در حوزه های مختلف سرآمد شده اند، همه برگرفته از فرهنگ بسیجی است.

۲۶۰ میلیارد ریال برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در ایلام اختصاص یافت

بهرام نیا با اشاره به جنایت رژیم غاصب اسرائیل در غزه، یادآور شد: این میدان، میدان حق و باطل است و پیروز آن، جبهه حق که همان مردم غزه هستند، خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کل اعتبارات فرهنگ ایثار و شهادت ۶۲۵ میلیارد ریال بوده است، گفت: اختصاص این میزان اعتبار، در تاریخ استان سابقه نداشته و در کشور نیز بی نظیر بوده است که از این میزان، بیش از ۴۹۳ میلیارد ریال معادل ۷۹ درصد آن تخصیص داده شده است.

۲۶۰ میلیارد ریال برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در ایلام اختصاص یافت

بهرام نیا با اشاره به اینکه حسینیه یادمان شرهانی در دهلران امسال آماده می شود و انتظار می رود که در دهه مبارک فجر افتتاح شود، گفت: یادمان قلاویزان نیز بسیار خوب مورد توجه قرار گرفته است ولی هنوز جای کار دارد و بایستی یادمان های استان که نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

۲۶۰ میلیارد ریال برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در ایلام اختصاص یافت

وی تصریح کرد: امسال ۲۶ میلیارد تومان اعتبار استانی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یافته و در سفر آتی رییس جمهوری نیز مبلغ قابل توجهی برای حوزه فرهنگ ایثار و شهادت استان نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: نسل جوان ما باید این عظمت ها و حماسه ورزی ها را بدانند و به آنها انتقال دهیم که با چه سختی ها یی، این اقتدار و پیشرفت ها امروز نظام اسلامی حاصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه هزینه کردن در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه گذاری است، گفت: سرکشی و دیدار با خانواده های معظم شهدا، حضور در یادمان های دفاع مقدس و شهدا، توجه به این یادمان ها، یک سرمایه است که باید قدردان آن بود.

در این نشست در خصوص تکمیل و تجهیز یادمان های شهدا و دفاع مقدس در استان از جمله یادمان های شهدای گمنام سرابله با حضور مسئولان استان بحث و تبادل نظر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha