هنرمند ایرانی پنجاه‌ویکمین جایزه بین‌المللی خود را دریافت کرد+ فیلم

تهران- ایرنا- رامین حسین‌پور کارگردان و آهنگساز ویدئوآرت «صورتگر» پنجاه و یکمین جایزه بین‌المللی خود را از جشنواره فیلم ستاره طلایی نیوجرسی آمریکا دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، رامین حسین پور نویسنده، کارگردان و کانسپتچوال آرتیست و آهنگساز ویدئو آرت «صورتگر» برنده ۲ جایزه؛ بهترین فیلم مستند کوتاه و بهترین فیلم تلفیقی کوتاه از جشنواره جوایز فیلم ستاره طلایی نیوجرسی آمریکا در ماه نوامبر شد و تعداد جوایز بین المللی این ویدئوآرت از ۴۹ به ۵۱ جایزه بین المللی ارتقا پیدا کرد که دستاوردی قابل توجه در هنر سینما، موسیقی و معماری است.

جشنواره جوایز فیلم ستاره طلایی سی‌امین فصل خود را پشت سرگذاشت و این جشنواره هرماه جوایز نقدی به برندگان اعطا می‌کند، از دید فیلمسازان مستقل و جامعه جهانی فیلم نامه نویسی، این جشنواره به عنوان یکی از بهترین جشنواره‌های جهانی به شمار می‌آید.

ویدئوآرت «صورتگر» به نویسندگی، کارگردانی و آهنگسازی حسین پور در آخرین دستاورد، برنده بهترین فیلمنامه مستند تاتنهام، نشان افتخار بهترین کارگردانی لندن و بهترین ویدئو تلفیقی جشنواره هنری برلین شد و دیگر دستاورد این ویدئوآرت در بخش‌های طراحی صحنه، تهیه کنندگی، کارگردانی، نویسندگی، معماری، تمدن، کانسپت، بهترین خواننده، آهنگسازی، نوازندگی، موسیقی متن، بهترین موزیک ویدئو، فیلم کوتاه مستند در شهرهایی همچون نیویورک، لس‌آنجلس، کالیفرنیا، لاس وگاس، بودن، ایزمیر، پاریس، مونیخ، آمستردام، رم، مسکو و پراگ و ایزمیر و زاگرب و استهکلم و... بوده است.

هنرمند ایرانی پنجاه‌ویکمین جایزه بین‌المللی خود را دریافت کرد+ فیلم

ویدئوآرت «صورتگر» در فهرست IMDb دومین اثر بین ۵۰ اثر برگزیده این سایت معتبر سینمایی در گونه مستند قرار گرفته است و رسانه‌های بین المللی، حسین پور را به عنوان هنرمندی دارای چندین استعداد معرفی کرده‌اند.

ویدیوآرت «صورتگر» سال ۱۴۰۰ با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده و تنظیم، خوانندگی و نوازندگی گیتار الکتریک آن با شعری از مولانا نیز برعهده حسین‌پور بوده است.

دیگر عوامل ویدیوآرت «صورتگر» عبارتند از مدیر برنامه هنری: محمد نظری، مدیر پست پروداکشن: احسان واثقی، تیریدی آرتیست: حجت شعبانی، مدیر فیل‌برداری: علی احسانی، مجری دکوراسیون: مهدی حکمت، هلی‌شات: امید احمدزاده و رسول کیان‌پور، عکاس هنری: محمد حسامیان، بازیگران: فاضل مصلی‌نژاد و داود اسدالهی، اعضای تیم موسیقی: نیما نواپور، محمد نیک، مهرداد بلوچیان، فرشاد عنایتی.

حسین‌پور دانش‌آموخته معماری، موسیقی و سینماست که در حوزه معماری به عنوان طراح، مدرس، نویسنده و در حوزه موسیقی به عنوان شاعر، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده شناخته می‌شود. وی همچنین در حوزه سینما به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و کانسپتچوال آرتیست شناخته شده است و تقدیر شده در مجله Euro Art house Cinema Day آلمان است.

حسین‌پور سال ۱۳۹۴ با تلفیق هنرهای معماری، موسیقی و سینما ۲ اثر با نام‌های «غنیمت» و «اشتیاق» تولید کرد که در جشنواره‌های بین‌المللی به عنوان فینالیست حضور پیدا کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha